پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
درحال حاضر با وجود ۲۰ میلیارد و ۷۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۴۲ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۵۸ درصد این ظرفیت خالی است.۱۷ سد مهم کشور ذخایر آبی زیر ۲۰ درصد دارند، به‌عبارتی بیش از ۸۰ درصد ظرفیت مخازن آنها خالی است.همچنین در ۱۷ سد کشور نیز ذخایر آبی آنها نسبت به زمان مشابه سال قبل که سالی خشک و کم‌بارش بوده، بین ۲۵ تا ۹۱درصد کاهش داشته است.

شعارسال: در ۱۴۱ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه تا بیست‌ویکم بهمن‌ماه ۱۴۰۲) در مجموع ۷ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های ایران شده که نسبت به ورودی ۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی ۱۷ درصدی داشته است.

کاهش ذخیره ۱۷ سد مهم کشور به زیر ۲۰ درصد

همچنین در این مدت، به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست محیطی، ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور رهاسازی شده که نسبت به خروجی ۷ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درحال حاضر با وجود ۲۰ میلیارد و ۷۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سد‌های کشور، ۴۲ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۵۸ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز بیست‌ویکم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۵۴۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده کاهش ۴ درصدی در این بخش است.

وضعیت سد‌های مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

کاهش ذخیره ۱۷ سد مهم کشور به زیر ۲۰ درصد

۱۷ سد مهم کشور ذخایر آبی زیر ۲۰ درصد دارند، به‌عبارتی بیش از ۸۰ درصد ظرفیت مخازن آن‌ها خالی است. همچنین در ۱۷ سد کشور نیز ذخایر آبی آن‌ها نسبت به زمان مشابه سال قبل که سالی خشک و کم‌بارش بوده، بین ۲۵ تا ۹۱ درصد کاهش داشته است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جهان نیوز، تاریخ انتشار: 23بهمن1402، کدخبر: 869874، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین