پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
مدیرعامل خبرگزاری حوزه گفت: تعامل بین حوزه و تقریب یک تعامل راهبردی است اگر تقریب بخواهد در جامعه نهادینه شود حتما باید در میان نخبگان و علما و مراجع به درستی تبیین شود؛ زیرا تقریب یک گفتمان بین المللی است و همه در نهادینه شدن آن نقش دارند.

شعارسال:حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین نبویان رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی که در این پژوهشگاه در قم برگزار شداظهار داشت: برای تعامل بین حوزه و تقریب مذاهب اسلامی، ابتدا باید تفاهم نامه ای بین حوزه و مجمع تقریب نوشته شود و امیدواریم نگاه مجموعه تقریب به حوزه یک نگاه ویژه باشد.

مسئول مرکز اظهار داشت: تعامل بین حوزه و تقریب یک تعامل راهبردی است اگر تقریب بخواهد در جامعه نهادینه شود حتما باید در میان نخبگان و علما و مراجع به درستی تبیین شود؛ زیرا تقریب یک گفتمان بین المللی است و همه در نهادینه شدن آن نقش دارند.

وی با بیان اینکه در مدیریت حوزه چند اتفاق خوب افتاده است تصریح کرد: در حوزه چندین نظام جامع نوشته شده است که یکی از آنها نظام جامع ادیان و مذاهب است که اتفاق مبارکی است؛ یعنی ما یک سند بالادستی برای ادیان و مذاهب اسلامی داریم و البته در تمام نظام های جامع دیگر هم نگاه تقریبی به طور کامل رعایت شده است که 4 نظام مختص مرکز ارتباطات و بین الملل است.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه با اشاره به نگاه مدیریتی آیت الله اعرفی ابراز داشت : با مدیریت آیت الله اعرافی در حوزه های علمیه که نگاهی کاملا بین المللی دارد، امیدوارم جهشی در تعاملات حوزه و تقریب صورت گیرد و بهترین تعامل با مجموعه تقریب را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: در مجموعه حوزه بیش از هزار طلبه مبلغ زبان دان داریم که فضل علمی خوبی هم دارند . مجمع تقریب می تواند با آموزش دوره های تقریبی برای این طلاب از ظرفیت بین المللی حوزه استفاده کند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با تاکید بر آمادگی حوزه برای هر گونه تعامل با مجمع تقریب اظهار داشت: مجموعه حوزه برای هر گونه تعامل با مجمع تقریب آماده است و علاوه بر معاونت بین الملل سایر معاونت های حوزه هم آمادگی کامل برای شکل دادن یک اتفاق مبارک در این زمینه را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به ظرفیت های حوزه افزود: یکی از ظرفیت های حوزه ، انجمن های علمی ماست که از فضلای حوزه در این بخش ها استفاده شده و می توانیم حلقه وصلی شویم برای ارتباط این انجمن ها با مجمع جهانی تقریب برای نهادینه کردن تقریب علمی در جامعه .

وی افزود: امیدواریم برای ارتباط بیشتر حوزه و مجمع تقریب ، در کنفرانس ها و همایش های تقریبی که در کشور برگزار می شود از اساتید جامعه مدرسین بیشتر استفاده شود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در پایان گفت:مجمع جهانی تقریب مذاهب می تواند برای طلاب حوزه های علمیه کارگاه های بین المللی برگزار کند تا همین طلاب بتوانند به عنوان مبلغین تقریبی موثر باشند .

حجت الاسلام والمسلمین نبویان معاون فرهنگی مجمع تقریب و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی نیز در ابتدای این نشست ، به تشریح فعالیت ها در معاونت فرهنگی و پژوهشگاه مطالعات تقریبی پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت ها در پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت: در پژوهشگاه مطالعات تقریبی ده ها پژوهشگر مشغول فعالیت هستند و چاپ کتاب ، چاپ مجلات تخصصی ، ایجاد نظام پژوهشگاه و پژوهشکده و .... از مهمترین فعالیت های پژوهشگاه مطالعات تقریبی است.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان با اشاره به بخش های معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب به توضیح در مورد اداره کل آموزش و پژوهش پرداخت و افزود: مرکز پاسخ گویی به شبهات ، اندیشکده تقریب ، مرکز آموزش زبان و ترجمه و ایجاد کلاس های آموزشی برای طلاب از مهمترین فعالیت های این اداره است.

وی در توضیح اداره کل مراسمات گفت: از فعالیت های این اداره می توان به برگزاری جشنواره های شعر ، ساخت مستند آیت الله بروجردی ، برگزاری همایش های وحدت در استان ها و ...اشاره کرد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در بیان فعالیت های اداره کل انتشارات به چاپ محصولات فرهنگی و توزیع و نشر آن و برگزاری و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارج اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان با اشاره به اداره کل امور قرآنی اظهار داشت: برنامه ریزی و تدوین برنامه ها و نشست های قرآنی و اجرای آن برنامه ها در داخل و خارج از کشور بر عهده اداره کل امور قرآنی است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب درتوضیح اداره کل فضای مجازی افزود: احیای سایت معاونت فرهنگی ، پیگیری و پوشش اخبار معاونت فرهنگی و پژوهشگاه ، ایجاد اندیشکده فضای مجازی از مهمترین فعالیت های این بخش است.

وی در پایان با اشاره به مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی اظهار داشت: از فعالیت های این بخش می توان به ارتباط گیری با فعالان تقریب ، بازدید از مناطق اهل سنت، نشست با علمای مناطق اهل سنت و نشست با مهمانان مدعو در مجمع تقریب اشاره کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسمی حوزه، تاریخ انتشار16دی 96،کدخبر: 436668،www.hawzahnews.com.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین