پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر جعل کارت بازرگانی توسط یکی از اعضای اتاق بندرعباس در محافل استان دهان به دهان می شود.

شعار سال: طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر جعل کارت بازرگانی توسط یکی از اعضای اتاق بندرعباس در محافل استان دهان به دهان می شود.

 این در حالی است که پیگیری‌ها از برخی از اعضای هیئت رئیسه این اتاق نشان می دهد این موضوع در دست بررسی است و به نوعی نه کسی آن را تأیید نه تکذیب می‌کند.

طبق قوانین موجود در کشورمان اتاق بازرگانی متولی صدور کارت بازرگانی با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت است و این روزها در فضای مجازی نیز موضوع اتهام به یک عضو اتاق بازرگانی بندرعباس در رابطه با جعل کارت‌های بازرگانی نیز به نقل محافل خبری تبدیل شده است.

به همین جهت برای پیگیری این موضوع خواستار پیگیری صحت و سقم آن شد که در همین راستا علی رغم تماس‌های مکرر محمد امین صباغی‌زاده (رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس)، مهرداد بازرگان(نائب رئیس اول اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس)، محمد یوسف زاده (دبیر اجرایی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس) و خلیل قاسمی(مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان) پاسخگو نبودند.

در همین زمینه دبیر هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس گفت: شاید بهتر باشد رئیس اتاق نیز در این خصوص اظهار نظر کند.

حسن روحانی تازیانی افزود: رئیس اتاق مسئولیت اداری را برعهده دارد و بر امور نظارت دارد و باید در این خصوص اظهار نظر کند.

وی با بیان اینکه در این موضوع بایدب ررسی دقیق صورت بگیرد و سپس نتایج اعلام شود، اضافه کرد: تنها به شنیده‌ها و شایعات نمی توان بسنده کرد و از روی آن‌ها فردی را متهم کرد بلکه باید همه چیز مستند باشد.

روحانی با اشاره به اینکه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن در جریان این موضوع نیست، عنوان کرد: این موضوع را امروز از طریق برخی صحبت‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی شنیده ام و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

دبیر هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس با بیان اینکه هیئت رئیسه در این خصوص به طور حتم جلسه‌ای برگزار و تصمیم گیری خواهد کرد، اظهار کرد: اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد به طور حتم اعضای هیئت رئیسه با فرد متخلف برخورد قاطعی خواهند داشت.

حال در پی انتشار اخباری در محافل اقتصادی استان مبنی بر برخی اتفاقات حاشیه‌ای که برای پسر یکی از اعضای هیات رییسه اتاق بندرعباس در خصوص ‌صدور کارت یکبار مصرف با تراکنش مشکوک به نام یک زن کارگر پیش آمد، این موضوع مورد توجه سازمان مالیاتی و دستگاه‌های نظارتی قرار گرفت.

در همین خصوص مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان با بیان اینکه در اتهامی که متوجه عضو اتاق بازرگانی بندرعباس در رابطه با جعل کارت‌های بازرگانی وارد شده، وضعیت هنوز مشخص نیست، گفت: تراکنش‌های مشکوک گزارش شده که این موضوع در دست بررسی است و هم چنین تشخیص و اثبات جعلی بودن کارت‌ها وظیفه متولیان امر است.

شاکر رضا مریدی با اشاره به اینکه بنده هرمزگانی نیستم و بدون توجه به اسامی افراد بزرگ یا کوچک به دنبال حق مردم هستم، تصریح کرد: تهران تراکنش‌های مشکوک را به استان‌ها اعلام می‌کند و ما با بررسی این تراکنش‌ها مطالبات یا فرارهای مالیاتی را مشخص می‌کنیم.

مدیرکل مالیاتی هرمزگان اضافه کرد: بنا بر ماده ۲۷۴ قانون ما مکلفیم که فرارهای مالیاتی را به دادگستری اعلام کنیم و در صورت محرز شدن تخلف از سوی دادگستری، این موضوع رسانه‌ای و اعلام خواهد شد.

وی در رابطه با شگرد متهمان در موارد اینچنینی ضمن هشدار به مردم بیان کرد: شگرد متهمان در سواستفاده از کارت‌های بازرگانی به این صورت است که با سودجویی از هویت افراد فقیر و بی بضاعت جامعه کارت‌هایی را صادر می‌کنند اما در شایعه‌ای که پخش شده هنوز ابعاد ماجرا مشخص نیست اما شک نکنید که اکیپ‌های تخصصی دادگستری ابعاد مختلف موضوع را احصا خواهند کرد.

مریدی در رابطه با به سرانجام رسیدن این پرونده اضافه کرد: این پرونده مالیاتی هنوز به صورت صد در صدی روشن نشده و در صورت اثبات اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: فلسفه ما در پیگیری فرارهای مالیاتی وصول حقوق دولتی است و در روند پیگیری این حق نیز به وسط آمدن اسم‌های کوچک و بزرگ نقشی نخواهد داشت.

مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان افزود: مجرمان همواره از ناظران و مجریان قانون چند گام جلوتر هستند و برای تکمیل پرونده‌ها به سرعت اطلاع‌رسانی ابعاد مختلف ماجرا انجام نمی‌شود و نیاز به زمان دارد و هنر ما بازگردن حقوق دولتی است.

وی اظهار کرد: مالیات حقوق شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، دولت و خود مردم است و به سادگی نمی‌توان از وصول آن چشم‌پوشی کرد و اگر موارد تخلف را به دادگستری انعکاس ندهیم خود ما مجرم شناخته می‌شویم و مماشاتی در این باره صورت نخواهد گرفت.

مریدی اضافه کرد: نمایندگان مجلس، استاندار و معاون اول رئیس‌جمهور به جد به دنبال جلوگیری از مفاسد اقتصادی و فرارهای مالیاتی هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه تعداد کارت‌های مشکوک در هرمزگان حدود ۲۰مورد است، اظهار کرد: کسی که فعالیت زیر زمینی انجام می‌دهد در حال ضربه زدن به نظام اسلامی است، در این شرایط اجازه‌ی فعالیت به آنان نخواهیم داد و تمامی مسئولان با شعار «هم صدا در مبارزه با فرار مالیاتی» به جنگ آنان خواهند رفت.

گفتنی است، محمدامین صباغی‌زاده، محمدرضا صفا، مهرداد بازرگان، حسن روحانی تازیانی و سید حمدی هاشمی اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس را تشکیل می دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبرفوری ، تاریخ انتشار 10بهمن 96، کدمطلب:279768، www.khabarfoori.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
اگه این خبر صحت داشته باشه میتونه اوج فساد در دستگاه های داخلی کشور رو برسونه ، امیدواریم هرچه سریع تر این موضوع پیگیری بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین