پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
حجت الاسلام احتشام بر توجه جدی روحانیت به منشور روحانیت امام خمینی تأکید کرد و منشور روحانیت را ترسیم افق نظام اسلامی برای روحانیت دانست.

شعارسال: حجت الاسلام علی احتشام، با بیان این که حوزه علمیه پس از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی به وظایف خود به خوبی عمل کرده است، گفت: البته نمی توان گفت در تمامی زمینه ها نقش مادری خود را به خوبی ایفا کرده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ادامه داد: در یک تحلیل منطقی کسانی که در حوزه علمیه از معارف دین و انقلاب اسلامی پاسداری می کنند در سه طبقه مراجع تقلید طبقه، علما و اساتید و طلاب و فضلای حوزه علمیه تقسیم می شوند که نسبت به هر گروه باید تحلیل مناسبی داشت.

حجت الاسلامی احتشام افزود: مراجع تقلید در بیشتر موارد از نظام اسلامی به خوبی دفاع کرده اند گرچه در برخی زمینه ها ممکن است گلایه هایی از برخی مراجع وجود داشته باشد؛ اساتید حوزه علمیه نیز بنا بر حمایت داشته اند گرچه به دلیل عدم بصیرت به راه انقلاب اسلامی در برخی مراحل عقب گردهایی نیز از برخی علما دیده شده است.

وی منشور روحانیت امام خمینی(ره) را ترسیم افق روشن آینده انقلاب اسلامی برای روحانیت دانست و گفـت: متأسفانه منشور روحانیت امام خمینی(ره) مورد تغافل برخی روحانیان قرار گرفته است بنابراین کسانی که مخاطب این پیام بوده اند آن گونه که شاید و باید قدر آن پیام را نداستند و نسبت به بخشی از آنچه که نباید اتفاق می افتاد کوتاهی شد گرچه در برخی زمانه ها به بهترین وجه عمل کردند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که تناسب میان پژوهش های حوزوی با نیازهای نظام ضروری است، گفت: متأسفانه در این زمینه آنچه که امروزه بتواند منشور انقلاب و نظام اسلامی به شمار رود از حوزه ها خارج نشده است؛ اگر حوزه های علمیه منشورهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به عنوان نتیجه کار حوزه ها در خدمت انقلاب اسلامی قرار می دادند بخشی از مشکلات امروزی قطعا این گونه خود را نشان نمی داد.

وی ادامه داد: دو بال راهبردی اصلی انقلاب که حوزه و دانشگاه هستند آنچنان که باید باشد با استفاده از علوم انسانی اسلامی به خدمت انقلاب اسلامی نیامدند بنابراین جا دارد در اربعین پیروزی انقلاب اسلامی کسانی که باید این انقلاب را از نظر عمق فکری تداوم بخشند، گذشته خود را واکاوی کنند و آنچه که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب برای تداوم انقلاب پیشنهاد کردند را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام احتشام در پایان خاطرنشان کرد: در هر انقلابی هر چه از پیروزی می گذرد و نسل های جدید برسر کار می آیند اگر سابقین نتوانند ارزش های محوری انقلاب را در سبک جدید و بیان نو به نسل جدید منتقل کنند شبیخون فرهنگی بزرگترین آفت برای انقلاب ها خواهد بود؛ نگرانی که در زمینه تحت تأثیر قرار گرفتن نسل های سوم و چهارم ما از فضای مجازی وجود دارد مربوط به عدم توجه به بعد فرهنگی انقلاب و ارزش های الهی آن است.

وی ادامه داد: ما اگر بتوانیم در رویکرد جدید آنچه که ذخیره فکری امام خمینی(ره) بیان شده است را برای نسل جدید بیان کنیم و خود نیز به آن عامل باشیم به وظیفه اصلی عمل کرده ایم در غیر این صورت اگر نتوانیم آنگونه که باید ترسیم گری کنیم آفت بزرگی انقلاب اسلامی ایران را تهدید می کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ انتشار: 24بهمن1396 ، کدخبر: 554497: www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین