پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، روز دوشنبه با حضور 110نفر از پیرغلامان و خادمان حسینی از داخل و خارج از کشور در شهرستان لارستان در استان فارس گشایش یافت.



شعارسال : معاون سیاسی فرمانداری ویژه لارستان در آیین گشایش این اجلاسیه در لار گفت: امام حسین(ع) محور وحدت امت مسلمان است و برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی موجب ایجاد موج ماندگار دینی و مذهبی در این شهرستان شده است و مردم با استقبال باشکوه از این اجلاسیه به پیشواز ماه محرم و صفر می روند.

رحیم مقیمی افزود: امام حسین(ع) سرور و سالار شهیدان و آزادیخواهان جهان است و در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان ما با تاسی به این امام بزرگوار توانستند در مقابل دشمن زورگو بایستند و پیروز شوند.
وی بیان کرد: برپایی این اجلاس مایه وحدت اسلامی است و پیرغلامان شرکت کننده در این اجلاس به عنوان منادیان وحدت هستند.

مقیمی ادامه داد: علمای اهل تسنن و تشیع در شهرستان لارستان، همراه و همگام با مردم، توانسته اند وحدت و همبستگی بی نظیری در این منطقه حاکم کنند.

دبیر سیزدهمین اجلاسیه بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی نیز در این آیین بیان داشت: شعار این اجلاسیه 'پیرغلامان حسینی ، منادیان وحدت امت اسلامی' است و پس از این افتتاحیه، استقبال مردمی از پیرغلامان حسینی در حرم مطهر امامزاده میرعلی بن الحسین (ع) لار برگزار خواهد شد.
مهدی دهقان نیری افزود: غبارروبی و عطر افشانی مرقد مطهر این امامزاده ، گلباران قبور شهدا ، برپایی کارگاه تخصصی با موضوع آسیب شناسی و خرافه زدایی از عزاداری ها با حضور شماری از استادان حوزه دین و مداحان از جمله برنامه های سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی درلارستان است .
وی ادامه داد: همچنین برگزاری آیین تجلیل از 23 نفر از پیرغلامان حسینی و شهدای مداح لارستان در حسینیه اعظم لار و برپایی آیین عزاداری لارستان به سبک سینه زنی دسته ای، ازدیگربرنامه های این اجلاسیه بین المللی در لارستان است .

دهقان نیری بیان کرد: پس از لارستان، این اجلاسیه روزهای چهاردهم تا شانزدهم مهرماه با حضور 740 نفر از میهمانان داخل و خارج از کشور در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار می شود.
وی اظهارداشت: 40 نفر از میهمانان این اجلاسیه متعلق به 19کشورجهان ازجمله ترکیه، آلمان، آرژانتین، مالزی، هندوستان، تاجیکستان، عراق، تانزانیا، نیجریه، قطر و میانمار هستند.
در آیین گشایش سیزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در لارستان، حاج نزار القطری مداح بین المللی که اصالتا لاری است به مداحی پرداخت و به نمایندگی از مردم شهرستان لارستان به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی به میهمانان داخلی و خارجی این مراسم خوش آمد گفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار دوشنبه 13 مهر 1394 ، کد مطلب : 81786461 (4911647) : www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین