پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۴۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۲
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از پیش‌بینی مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه اقدامات عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر ایران اسلامی در سال جاری خبر داد.
شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین میرخلیلی گفت: هزینه های مبلغان از منابع داخلی سازمان اوقاف در قالب تسهیلات در اختیار امامزادگان و بقاع متبرکه متقاضی قرار می‌گیرد و از محل درآمدهای خود آن را باز پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه درآمدهای هر امامزاده یا بقعه متبرکه باید درهمان محل هزینه شود، افزود: براین اساس و نیز نیت واقف یا واقفان، نمی‌توان نذورات مردمی را در امامزاده یا بقعه متبرکه دیگر هزینه کرد.

حجت‌الاسلام میرخلیلی اضافه کرد: به دلیل مشکلات مالی دولت و با وجود داشتن ردیف بودجه عمرانی برای مساجد و بقاع متبرکه، چند سالی است که بودجه‌ای در این خصوص اختصاص نمی یابد.

وی با تاکید بر ضرورت کمک استانداران و سازمان برنامه و بودجه استانها برای توسعه عمرانی بقاع متبرکه، تصریح کرد: توسعه عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران صورت می گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: افزون بر هشت هزار امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 50 درصد آن دارای زائر است.

حجت‌الاسلام میرخلیلی به اجرای طرح ملی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه نیز اشاره کرد و گفت: امسال این طرح در 2 هزارو 700 امامزاده و بقعه متبرکه درحال اجرا است و در حاشیه آن یک هزار و 770 خیمه معرفت و غرفه های آن برپا شده است.

وی از وجود 883 زائرسرا در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری خبر داد و افزود: اجرای این طرح ملی با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در حال اجرا است و هر سال شاهد افزایش حضور مسافران در این طرح هستیم.

حجت‌الاسلام میرخلیلی خاطرنشان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه کشور بویژه در استان گلستان عاملی برای وحدت و همدلی بیشتر اقوام و مذاهب اسلامی هستند و بر این اساس ارائه خدمات مطلوب به زائران برای بهره‌مندی معنوی بیشتر آنان از این بقاع متبرکه از رویکردهای سازمان اقواف و امور خیریه است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1397 ، کدخبر: 13970105000714 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
این توسعه بیشتر در زمینه فرهنگی و کمی هم ساختمانی کاملا بدور از تجملات و تشریفات باید باشد وگرنه به ساحت انها اسیب میزند
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
نه که این تشریفات بد باشه اتفاقا اسلام رو تا حدی زنده میکنه اما به نظرم خوشحال تر شدن خدا در گرو سیر شدن یک بچه گرسنه ست
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
جالب اینجاست با اینهمه هزینه های لازم عمرانی که باید انجام شود امسال بودجه عمران رو هم کمتر از سال پیش کردن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین