پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۸۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
امروز عده‌ای از طلاب به جای پرداختن به متن دین و پیگیری کردن آرمان‌های اصیل اسلامی، گرفتار حواشی مذهبی هستند که نه گره‌ای از دنیای مردم می‌گشاید و نه آخرت آنها.

شعار سال: مهدی مسائلی در واکنش به اظهارات منسوب به آیت الله وحید خراسانی نوشت:

نقل کرده‌اند۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ آیت الله وحید خراسانی در خارج فقه گفته‌اند: «این مملکت باید در عزای حضرت امام موسی بن جعفر علیهما السلام یک پارچه سیاه پوش بشود اگر زمامداران مملکت غیرت دینی داشته باشند باید این ایام تعطیل رسمی بشود. این عمل است که باید انجام بشود اگر زعمای مملکت انجام دادند و الا ما به حول و قوه خدا این مطلب را عملی می کنیم تا نتیجه مطلب ظاهر بشود هفت سال در ظلم مطامیر آن هم مملکتی که یک طرف پسر او و یک طرف دختر او ، روز شهادت او مردم مشغول به کسب و کار باشند ؟! ای غیرتمندان شیعه فردا همت کنید بازارها را ببندید به این حکومت اعلام کنید که اگر شهادت این امام تعطیل رسمی نشود ما مالیات به این حکومت گمراه نمی پردازیم

به نظرم اینگونه اصرارها و موضع‌گیری‌های آیت الله وحید خراسانی برای تعطیلی شهادت‌ ائمه (ع) افزون بر تشدید مشاجرات و چند دستگی میان مذهبیون، وهن مرجعیت شیعه را در پی دارد. مردم هنگامی که می‌بینند سطح بالای پیگیری مراجع تقلیدشان تعطیلی ایام شهادت است و ایشان هنگامی که هشتم ربیع تعطیل می‌شود از دولت و مجلس تشکر می‌کند و هنگامی که شهادتی دیگر تعطیل نمی‌شود آنها را گمراه می‌نامند، از مراجع و رهبران دینی دل‌سرد می‌شوند!

گرفتاری‌های دنیوی مردم را بگذاریم کنار، آیا مشکلات و گرفتاری‌های معنوی مردم با تعطیلی ایام شهادت حل می‌شود؟! شاید جناب آیت الله ایام شهادت در مجلس روضه حضور دارند و از آنچه در این تعطیلی ها بر سایرمردم می‌گذرد آگاه نباشد، اما خوب است که نزدیکان ایشان، نه آمار سواحل شمال، بلکه اوضاع و احوال شهر قم را که از بیوت مراجع فاصله دارد، به سمع ایشان برسانند.

در سال های اخیر آقایان از یک طرف از عدم عمق طلاب در درس‌ها گلایه می‌کنند و از طرفی روزهای بسیاری از ایام درسی حوزه را با عناوینی اینچنین به تعطیلی کشانده‌اند. آیا نمی‌شود هم به کلاس درس آمد و هم عزادار اهلبیت (ع) بود!؟ آیا نمی‌توان در ابتدای درس‌ها یاد اهلبیت (ع) را زنده کرد؟! چه کسی گفته است که تعطیل نکردن روز شهادت ائمه بر هتک حرمت آنها دلالت می‌کند؟!

با تعطیل کردن ایام شهادت در حوزه چقدر جایگاه معنویت و ولایت‌مداری طلاب را بالا برده‌ایم که می‌خواهیم نسخه آن را در کل کشور فراگیر کنیم؟! البته حق آن است که ابتدا ببینیم تعریف آقایان از معنویت و ولایت‌مداری چیست و ارتقای آن را به چه شکل می‌بینند؟! امروز عده‌ای از طلاب به جای پرداختن به متن دین و پیگیری کردن آرمان‌های اصیل اسلامی، گرفتار حواشی مذهبی هستند که نه گره‌ای از دنیای مردم می‌گشاید و نه آخرت آنها...بگذاریم و بگذریم!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 24 فروردین 97، کد مطلب: 4270105: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
چه بسا اگه تعطیل نباشه ولی فرهنگسازی بشه برای عزاداری خیلی بهتر در جامعه اثر میذاره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
حالا فک میکنین ائمه محتاج تعطیل شدن مرذم ایرانن...نه ائمه میخوان مردم شناخت پیدا کنن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
اگه قرا باشه شهادت عطیل باشه باید ولادت ها هم تعطیل باشه وگرنه جامعه غم زده میشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین