پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۱۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۱
اما آیا تصاویر ذهنی انسان مستقیم بر کائنات اثر می گذارند؟ و شغل و ثروت و قرض و ماشینی که سوار می‌شویم را مثل آهن‌ربا جذب می‌کند؟

شعارسال: متن زیر یادداشتی از حمیدرضا مظاهری سیف در نقدی بر قانون جذب است که در ادامه می خوانید؛

اگر می گوییم قانون جذب به این معنا نیست که واقعا پذیرفته ایم که این یک قانون است. بلکه به علت شهرت این نام آن را برای موضوع بحث انتخاب کرده ایم.

قانون جذب می‌گوید: «هر چیز را در ذهنت مجسم کنی، آن را در دست‌هایت خواهی داشت.» (راندا برن، ۱۳۸۷، ص۲۲) افکار و اندیشه‌ها قدرتی دارند که می‌توانند اشیاء و پدیده‌های جهان واقعی را جذب کنند. «تو همه چیز را به طرف خودت جذب می‌کنی. مردم، شغل، شرایط زندگی، وضع سلامتی، ثروت، قرض، شادی، ماشینی که سوار می‌شوی و اجتماعی که در آن زندگی می‌کنی. مثل آهن‌ربا همه ی اینها را به طرف خودت جذب می‌کنی. به هر چه فکر کنی، همان اتفاق می‌افتد. کل زندگی تو تجلّی افکاری است که در ذهنت جریان دارند.» (راندا برن، ۱۳۸۷، ص۳۲)

براساس گفته های مروّجان قانون جذب، این قانون با جملات عمل نمی کند، بلکه با تصورات عمل می کند. وقتی چیزی را میخواهی همین که تصویرش در ذهن میآید، فرآیند جذب آغاز میشود. زمانی هم که چیزی را نمی خواهید، باز هم به محض اینکه موضوع را تصور می کنید، جذب اتفاق می افتد و آنچه را نمیخواستید، سرتان میآید. پس باید آنچه را که می‌خواهید تصور کنید. (راندا برن، ۱۳۸۶، ص۲۲-۲۴)

اما تصور به تنهایی کافی نیست. احساس هم لازم است. «احساس کن که خواستهات برآورده میشود.» (راندا برن، ۱۳۸۶، ص۶۶) احساس به فکر نیرو می‌بخشد. دنیا حسی است و تنها با تصور نمی‌توانی خواسته‌ات را به دست آوری. تحقّق آرزوها به نیرویی که به آنها می‌دهی بستگی دارد، پس هرگاه به اندازهی کافی به افکار خود انرژی بدهی تحقّق خواهد یافت. (وین دایر، ۱۳۸۹، ص۴۹؛ جک کنفیلد، ۱۳۸۷، ص۳۹؛ مایکل لوسیر، ۱۳۸۸، ص۱۴-۱۵)

مروّجان قانون جذب ادعا می‌کنند که «این قانون استثنا ندارد» (جو ویتال، ۱۳۸۹، ص۳۶) و یک قانون واقعی و قطعی است که تمام رویدادهای زندگی ما بر اساس آن اتفاق می‌افتد و هم اکنون نیز زندگی ما ناشی از خواسته ها و تصاویر ذهنی ماست. در واقع همه در شرایطی هستند که به خواسته های شان رسیده اند، اما چون توجه نداشته‌اند که این خواسته‌ها همانطور که در ذهنشان می‌آید، تحقق پیدا می‌کند، کنترلی بر آن نداشتهاند و آنچه نمی‌خواسته‌اند در زندگی‌شان اتفاق افتاده است.

قدرت اندیشه و تأثیر تفکر انسان قابل انکار نیست. انسان میتواند با اندیشه اش مسائل بزرگ را حل کند و پدیده های شگفت آفرینی را کشف کند. با همین نیروی اندیشه، انسان تاکنون اختراعات و اکتشافات بسیار چشمگیری انجام داده است،

اما آیا تصاویر ذهنی انسان مستقیم بر کائنات اثر می گذارند؟ و شغل و ثروت و قرض و ماشینی که سوار می‌شویم را مثل آهن‌ربا جذب می‌کند؟

ذهن ما چه نیرویی دارد که می تواند اشیاء سبک و سنگین را جذب کند؟ و چگونه حتی چیزهایی که منقول نیستند و کسی نمی‌تواند آنها را جابجا کند، مثل خانه، باغ یا چیزهای دیگر نیز تحت تأثیر نیروی جاذبه ذهن و تصورات ذهنی قرار می‌گیرند؟

و عجیب این است که مروجان قانون جذب برای اثبات ادعای خود از تئوری های فیزیک هم استفاده کرده اند.

یادداشت از حمیدرضا مظاهری سیف

سایت شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 13تیر1397، کدخبر: 4338211: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
در احادیث اسلامی که به چنین مسائلی اشاره نشده است
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین