پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
بازار سکه‌های تقلبی هنوز هم با پیامک‌هایی که بوی گنج می‌دهند داغ است تا بسیاری از هم‌وطنانمان در این سراب دارایی خود را به حراج بگذارند.

شعار سال: بسیاری از کسانی که زندگی خود را در مسیر جستجوی گنج در سراب سکه‌های تقلبی باخته‌اند از پیامک‌هایی می‌گویند که بوی گنج را به مشامشان آورده و دلشان را هوایی کرده بود تا برای دستیابی به گنج قصه‌ها راهی سفری تا سراب آرزوها شوند.

*پیامک‌هایی که بوی گنج می‌دهند

پیامک‌هایی که برای مالباختگان ارسال می‌شود همه لحنی عامیانه دارند و در آن‌ها فردی که خود را عشایری کم‌سواد جلوه می‌دهد از یافتن گنجی می‌گوید که دنبال «آب‌کردن» آن است و حال گویا دست به دامن شهروندانی از جای‌جای ایران شده تا در این مسیر همراهی‌اش کند.

و چه خوش‌خیال‌اند آن‌ها که فرستنده این پیامک‌ها را افراد عوامی می‌دانند درحالی‌که آن‌ها منتظرند تا این خوش‌خیالان را مهمان کلاه گشاد خود کنند و چه بسیارند ساده‌لوحانی که پول‌هایشان را در این مسیر به باد می‌دهند و تازه می‌فهمند که هیچ گنجی از ابتدا در کار نبوده است.

*جویندگان گنجی از سراسر کشور

مشکل سکه‌ها و فروش اشیا عتیقه تقلبی در استان لرستان به‌ویژه شهرستان ازنا و الیگودرز شاید محدود به این نقطه جغرافیایی نباشد. در میان مالباختگان می‌توان نام‌هایی را دید که به دنبال گنج از قم، تبریز، ارومیه، اصفهان، کرمانشاه و تهران و ...هر نقطه ایران که تصور کنی به مرز لرستان و اصفهان در شهرستان الیگودرز آمده‌اند تا معامله‌ای انجام دهند که زندگی‌شان را ازاین‌رو به آن رو کند و حال باید با عنوان مالباخته به دنبال پول ازدست‌رفته که زندگی‌شان را به‌جای تحول مثبت در سراشیبی قرار داده است بدوند.

کشف مجسمه طلای هخامنشی خبری بود که تقریباً در تمام رسانه‌های استان لرستان منعکس شد و این در حالی است که از انتشار این خبر چند روزی نگذشته بود که خبر تقلبی بودن آن به گوش رسید و کارشناسان میراث فرهنگی با انجام کارهای کارشناسی در مراحل مختلف اعلام کردند که این مجسمه دارای اصالت نبوده و بدل است.

*کشف ۴۶ هزار سکه از جنس سیم برق

سرهنگ قدرت الله دالوند رئیس پلیس آگاهی استان لرستان در این رابطه با اشاره به تشکیل پرونده‌های فراوان طی سال درزمینهٔ کلاه‌برداری سکه‌ها و اشیای تقلبی در این استان اظهار داشت: طی شش ماه نخست امسال تعداد پرونده‌های خریدوفروش اشیای عتیقه در استان لرستان بیش از ۲۱ فقره بوده است.

وی با اشاره به کشف سکه‌های تقلبی در استان از کلاهبرداران، عنوان کرد: طی سال گذشته بیش از ۴۶ هزار سکه تقلبی از این افراد در استان کشف‌شده است.

*کلاهبردارانی که یک میلیارد تومان به جیب زدند

سرهنگ دالوند با تأکید بر اینکه فراوانی جرم کلاهبرداری عتیقه‌جات مربوط به سکه‌های تقلبی است افزود: ارزش پرونده‌های سکه‌ها و اشیای عتیقه تشکیل‌شده، بیش از یک میلیارد تومان بوده است.

به‌هرروی جای بسی تعجب است که به‌رغم اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته بازهم کم نیستند کسانی که پول‌های میلیونی را در مسیر یافتن گنج خیالی به جیب کلاه‌برداران می‌ریزند تا نصیب این معامله برای آن‌ها افسوس و حسرت باشد.

به‌هرحال روایت خسران مالباختگان در مسیر سکه‌های تقلبی روایت تلخی است از کسانی که میلیون‌ها تومان پول را بابت سکه‌هایی می‌پردازند که یک ریال هم ارزش ندارند . امید می‌رود مردم با هوشیاری جلوی این کلاهبرداری‌های میلیونی را بگیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار چهارشنبه 22 مهر 1394، کد مطلب: 2940426 : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین