پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
دبیرکل بنیاد بین المللی نهج البلاغه با تاکید بر مهجوریت نهج البلاغه گفت: هر فرازی از نهج البلاغه آدم را به جوشش در می آورد.

شعارسال:

همایش علمی«آموزه ها و سیرۀ علوی، معیار زندگی اسلامی» صبح امروز سه شنبه ۳۱ فروردین،به همت بنیاد بین المللی الغدیر و با همکاری و مشارکت دانشگاه امام صادق(ع) با سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در تالار آیت الله مهدوی دانشگاه امام صادق(ع)برگزار شد.

صدیقی در این مراسم گفت: ماه رجب حبل الله است و ساعت به ساعتش پر از گنج و سعادت برای اهل معرفت و اهل الله است.خدای متعال بر حسب حکمت خود اول عالم را آفرید و سپس وقتی همه مقدمات کامل شد و همه چیز مرتب بود، آدم را آفرید. خداوند متعال صاحب کارِ عالم راآورد و آوردنش به عنوان یک آفرینشجامع با قدرت بی کران الهی و با رحمت واسعه اش و حکمت بالغه اشرا برای آدم خلق کرد واین موجود جدید را خلیفه خودش در زمین قرار داد. این مطلب نشان از مقام و ظرفیت و اهمیت انسان دارد. ظرفیتی که ملائکه هم این ظرفیت را ندارند. خداوند وقتی ازاسرافیل و میکاییل خواست یکی جان خود را برای دیگری فدا کند آنها حاضر نشدند اما علی(ع) در شب لیلة المبیت به جای پیامبر بزرگوار اسلام(ص) خوابید تا کشته شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امیرالمومنین(ع) برای بهشت یا نام و نان این کار را نکرد. علی(ع) وجه الله است حب الهی قرب الهی در اوست و جز خدا، هیچ چیزی ندارد و هیچ چیزی نمی خواهد. خدا را دارد و برای همین از همه چیز بی نیاز است. همه جهان عالم را خداوند در یک جا جمع کرده و آن تجلی ظهور خودش است که در علی(ع) به ودیعه گذاشت. علی(ع) هم اولیت و هم آخریت حق است و هم باطنیت حق است. خداوند در سیمای علی(ع) رخ نمود.هم ابدیت وهم ازلیت در امیرالمومنین است. شناخت علی(ع) کار ساده ای نیست. کی پیمانه ای بتواند تمام آب دریا را در خود جای دهد؟ما همه محدودیم و نمی توانیم امیرالمومنین(ع) را وصف کنیم. آن «نبأ العظیم» که قرآن می فرماید وجود نارنین علی(ع) است.

صدیقی بیان کرد: باید میراث و آثار علی(ع) را مطالعه کنیم که خداوند این گنج را در طول زمان در اختیار ما قرار داده است. علی(ع) قرآن ناطق است و قرآنی که او نوشت و به عثمان داد نزد امام زمان(عج) محفوظ ماندهاست و با ظهورشان این کتاب را نیز ارائه می کنند. دو روی سکه یک رویش قرآن است و روی دیگرش علی(ع) است.

وی افزود: یکی دیگر از میراث علی(ع) صحیفه امیر المومنین و هم مصحف حضرت زهرا(س) است که جبرئیل بر قلب مبارک ایشان همانند حضرت محمد(ص) نازل می کرده است. آنچه که مورد نیاز بشریت است در این آثار آورده شده است. فرزندان علی(ع) هم یکی دیگر از میراث او هستند. کربلای حسین(ع) حضر ابوالفضل و عباس ساخته و پرداخته علی(ع) هستند. یکی دیگر از آثار او دعاهای او هستند. یک نمونه ادعیه ایشان مناجات شعبانیه اس و نمونه دیگرش دعای کمیل است که هیچ مشابهه و بدلی ندارند. عارف می خواهد که در شعله آن ذوب شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: اما امروزدر اینجا جمع شده ایم برای رونمایی از اسناد یکی از آثاری است که امروز از امام علی(ع) در اختیار داریم. کتابی کهمهجور هم مانده است و آن نهج البلاغه است داشته باشیم. علی(ع) آنچنانکه در مقابل یک کودک متواضع است در برابر دشمنان ملاحظه ای ندارند. رأفت وی بی نظیر است آن قدر رئوف است که برای زن ذمه ای که مورد ظلم قرار گرفته است، آرزوی مرگ برای خود می کند و براینیازمندان ناشناس غذا می برد و بعد از شهادتش نیازمندان می فهمند که آن کارها توسط علی(ع) بوده است.

دبیرکل بنیاد بین المللی نهج البلاغه بیان کرد: با تمام صفات متضادی که در امیر المومنین(ع) جمع است،نهج البلاغه این صفات را به خوبی به نمایش گذاشته است. هر فرازی از نهج البلاغه آدم را به جوشش در می آورد. در معاد، در اخلاق، در حکمت، در توحید، در همه چیز به زیبایی سخن می گوید قبل از جنگ با خطبه های آتشین خود رزمندگان را چون شیربیشه آماده می کند. علی(ع) زبان حق و زبان خداست. سخن گفتن او به نحوی است که گویی خدا با ما سخن می گوید. هر کسی اعم از هر مذهبی وقتی با سخنان علی(ع) مواجه شده است، در برابر آن احساس حقارت کرده است. در فصاحت و بلاغت و شیوایی همه این عصاره هادر کلام او جمع هستند. نهج البلاغه کلام وحدت است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار:31فروردین1395، کدخبر 3602978 www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین