پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید با بیان اینکه برخورد علما با مردم همیشه به صورت کریمانه بوده است، گفت: امروز مردم گرفتار گرانی، سختی زندگی و بیکاری هستند، جوانان نیاز به کار، مسکن و ازدواج دارد.آیت‌الله نوری همدانی نقش مردم را در نظام اسلامی مهم دانست و تصریح کرد: مردم همیشه با انقلاب اسلامی بودند و باید تلاش کنیم که مردم در کنار انقلاب باقی بمانند، دعای مردم مستجاب شد که نظام اسلامی به وجود آمد.

شعار سال: آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشکده علامه طباطبایی با اشاره به ویژگی‌های دین اسلام اظهار کرد: این دین، دین برهان و حجت است و مبلغان باید با استفاده از این ابزارها حقانیت و عظمت دین اسلام را به جهانیان نشان بدهند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر صراط انبیای الهی است و مبلغان بیش از هر قشر دیگری در خصوص این فریضه الهی وظیفه دارند و آن‌ها باید در این مسیر گام بردارند.

این مرجع تقلید افزود: کادرسازی در دین اسلام اهمیت زیادی دارد و پس از ظهور اسلام شاهد ایجاد مراکز علمی و تربیت دانشمندان بسیاری در کشورهای اسلامی بودیم، عربی بودن برخی از اصطلاحات علوم مختلف نشان دهنده بنیان گذاری این علوم توسط مسلمانان است.

آیت‌الله نوری همدانی شناخت دلایل افول تمدن اسلامی در جهان را ضروری دانست و تصریح کرد: شرق در برابر اسلام تسلیم شد، اما غرب از همان ابتدا با اسلام دشمنی کرد و در برابر این دین الهی تسلیم نشد، جنگ تبوک در صدر اسلام از جنگ‌های دنیای غرب با اسلام بود.

وی ادامه داد: ایجاد طاغوت‌ها در کشورهای اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت اسلام بود، اسلام دین پیشرفت و جهاد است و دشمنان به دنبال به حاشیه راندن اسلام هستند، دینی که یک مجموعه است و بر تمام ابعاد زندگی انسان نظارت دارد.

این مرجع تقلید افزود: علمای اسلام در برابر مستعمرات ساکت ننشستند و علیه آن‌ها قیام کردند، فتوای میرزای شیرازی در تحریم تنباکو در دوره قاجار در این راستا بود.

آیت‌الله نوری همدانی امام خمینی (ره) را یک عارف انقلابی دانست و تصریح کرد: باید ابعاد فکری امام راحل هم جزو برنامه آموزشی حوزه‌های علمیه قرار بگیرد، امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی را به عرصه زندگی آوردند و قدرت و عظمت اسلام را به جهانیان نشان دادند.

وی ادامه داد: اسلام نخستین رکن انقلاب اسلامی است، ولایت فقیه و مردم رکن‌های دیگر انقلاب هستند. باید در حمایت از اسلام و ولایت فقیه و مردم کوشش کنیم، ولایت فقیه همان ولایت رسول الله (ص) است و همه مدیران باید با محوریت ولایت فقیه فعالیت کنند.

این مرجع تقلید افزود: برخورد علما با مردم همیشه به صورت کریمانه بوده است، امروز مردم گرفتار گرانی، سختی زندگی و بیکاری هستند، جوانان نیاز به کار، مسکن و ازدواج دارد.

آیت‌الله نوری همدانی نقش مردم را در نظام اسلامی مهم دانست و تصریح کرد: مردم همیشه با انقلاب اسلامی بودند و باید تلاش کنیم که مردم در کنار انقلاب باقی بمانند، دعای مردم مستجاب شد که نظام اسلامی به وجود آمد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را زمینه ساز برای ظهور امام زمان (عج) می‌دانستند و برای اینکه ما هم جزو سپاهیان حضرت مهدی (عج) قرار بگیریم، باید زمینه‌های ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری مشرق تاریخ انتشار 13دی 97، کدخبر: 925379، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
0
حاج اقا ایمان مردم هم داره از بین میره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین