پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه باید اجرای طرح تحول سلامت جدی گرفته شود، بر اصلاح اشکالات این طرح تاکید کرد.آیت الله ناصر مکارم شیرازی بعد از ظهر امروز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و با اشاره به ضرورت اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: مردم به اجرای طرح تحول سلامت امیدوار هستند و اجرای این طرح باید ادامه یابد هرچند رفع نقاط ضعف و مشکلات موجود ضروری است.

شعار سال: آیت الله ناصر مکارم شیرازی بعد از ظهر امروز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و با اشاره به ضرورت اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: مردم به اجرای طرح تحول سلامت امیدوار هستند و اجرای این طرح باید ادامه یابد هرچند رفع نقاط ضعف و مشکلات موجود ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در مسیر اجرای این طرح مشکلات مالی و کمبود بودجه وجود داشته باشد، افزود: باید در این خصوص برنامه ریزی های لازم را داشته باشید تا مردم کمتر با مشکل روبه رو شوند.

این مرجع تقلید از وزیر بهداشت خواست اصلاح اشکالات و ادامه طرح تحول سلامت جدی گرفته شود و افزود: نمایندگان مردم در مجلس رای بالایی به شما داده اند و باید از همین رو خواسته های مردم را با قاطعیت دنبال کنید.

وی ضرورت توجه به پیشگیری و مقدم بودن آن بر درمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و دیگر رسانه ها آموزش های لازم با چاشنی هنر به مردم ارائه شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه با بررسی تاریخ علم مشخص می شود که بزرگان اسلامی در حوزه طب و دیگر علوم حرف های مهمی داشته اند، گفت: ما شاهد تدریس کتب بوعلی سینا در دانشگاه‌های غربی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله طب سنتی اشاره کرد و گفت: 5 هزار سال دانشمندان تجربه ها و ایده های خود را در زمینه طب سنتی روی هم گذاشته اند و این طب دارای نقاط قوتی است و نباید به صورت کلی کنار گذاشته شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: البته شاید مشکل اینجاست که عده ای بدون دارا بودن صلاحیت های لازم وارد میدان طب سنتی شده اند و ضروری است که بگونه ای برنامه ریزی شود که افراد واجد صلاحیت با دارا بودن مدرک در این عرصه ورود کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ما نباید نسبت به خطوط قرمز خود در برابر غرب کوتاه بیاییم اضافه کرد: کتابی به نام سلامت در سال 2015 میلادی منتشر شده که خطوط قرمز ما را درهم شکسته و پیشنهادهای نامعقولی در آن داده شده است؛ از سوی دوستان ما نقاط ضعف این کتاب گردآوری شده و به شما ارائه می دهیم تا بررسی لازم را داشته باشید.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان به مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات اشاره کرد و گفت: بیش از 100 بیماری از سیگار و دخانیات نشأت می گیرد و سالانه 40 هزار نفر جان خود را به دلیل مصرف دخانیات از دست می‌دهند.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به پایین آمدن سن استعمال سیگار افزود: ضروری است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه چاره اندیشی داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس تاریخ انتشار 18 بهمن 97، کدخبر: 13971118000752، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
0
طرح تحول سلامت تا اینجا برای پزشکان فقط نفع داشته امیدوارم با مدیریت دکتر نمکی این قضیه اصلاح شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین