پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۳۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
حجت الاسلام غرویان گفت: اصل اینکه ارزش های دینی و اخلاقی باید در جامعه حفظ بشود، اصلی است انکار ناپذیر اما بحث بر سر اسلام و روش اجرای آن است؛ فکر میکنم باید در روش های اجرا تجدید نظر کنیم.
شعارسال:حجت الاسلام غرویان گفت: اصل اینکه ارزش های دینی و اخلاقی باید در جامعه حفظ بشود، اصلی است انکار ناپذیر اما بحث بر سر اسلام و روش اجرای آن است؛ فکر میکنم باید در روش های اجرا تجدید نظر کنیم.

حجت الاسلام محسن غرویان، مدرس حوزه و دانشگاه، ؛ درخصوص عملکرد مثبت گشت های ارشاد بر توجه بیشتر به حجاب و نوع برخورد با حجاب زنان کشور در تمام سال های گذشته تا امروز بیان کرد: حجاب یک مقوله فرهنگی است که ریشه آن نیز فرهنگی است؛ بنابراین ما نیاز داریم توسط رسانه ها و مطبوعات فرهنگسازی کنیم؛ دستگاه های ذیربط باید مردم و جوانان را تا حدی با باورهای اعتقادی و فکری آشنا کنند تا خود آنها تصمیم بگیرند که چگونه رفتار و مسائل مربوط به زندگی را اسلامی کنند.

استفاده از نیروی فیزیکی و قوه قهریه نتیجه نمی‌دهد

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر ما بخواهیم مسائل اعتقادی و فکری را به وسیله نیروی فیزیکی و قوه قهریه در جامعه اجرا کنیم، معلوم است هیچ تناسبی وجود ندارد و نتیجه ای نیز نخواهد داشت.

در 40 سال گذشته فشار بر داشتن حجاب بی نتیجه بوده است

غرویان در خصوص تاثیر فشار آوردن به زنان برای نوع حجابی که انتخاب می‌کنند اظهار کرد: اگر این فشارها می‌توانست چیزی را تغییر بدهد در این 40 سال باید این مسائل را اصلاح می‌کرد؛ ما باید مفید بودن و غیر مفید بودن، نتیجه بخش یا غیر منتج بودن را در عمل و عینیت ببنیم. به هر حال آنچیزی که از جامعه ما احساس می‌کنیم این است که در این سالهای گذشته این نوع برخورد ها نتیجه ایده آل را نداشته است و باید در فکر تجدید نظر در اجرا باشیم.

وی ادامه داد: اصل اینکه ارزش های دینی و اخلاقی باید در جامعه حفظ بشود، اصلی است انکار ناپذیر اما بحث بر سر اسلام و روش اجرای آن است؛ فکر میکنم باید در روش های اجرا تجدید نظر کنیم.

حجاب خود خواسته نشان از باور های عمیق فرد

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که اگر حجاب اختیاری باشد؛ بعد از مدتی، تعداد افرادی که خود، حجاب و پوشش اسلامی را انتخاب می‌کنند افزایش خواهد داشت و حتی آسیب های اجتماعی نیز کاهش پیدا می‌کند؛ چرا که جامعه در صورت محدودیت به سمت رفتار های هنجار شکنانه سوق پیدا می‌کند و نمی‌توانیم آنها را با دلایل منطقی به رعایت حجاب دعوت کنیم؛ بنابر این نیاز است با مهیا کردن شرایطی آزاد، انتخاب را بر عهده آنها بگذاریم. حال در همین رابطه با یکی از مدرسین حوزه و دانشگاه به گفت‌وگو نشسته ایم.

حجت الاسلام غرویان در پاسخ به این سوال که عده ای اعتقاد دارند اگر حجاب اختیاری باشد تعداد بیشتری به سمت حجاب خواهند رفت مطرح کرد: در بعضی از کشورهای اسلامی ما شاهد این مسئله بوده ایم که حجاب را آزاد گذاشته اند و در آنجا کاملا مشخص می‌شود فردی که حجاب دارد، خود انتخاب کرده است. این حجاب خود خواسته معلوم می‌کند پایه اعتقادی، فرهنگی و باور عمیق و ریشه داری درون آن فرد وجود داشته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزای برنا،تاریخ انتشار 10 فروردین 98 ، کد خبر: 828329 ،www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
1
هر چیزی که با فشار و اصرار بخواد انجام بشه باعث سرخوردگی و عدم انجام میشه پس برای حجاب و اعتقادات دینی باید اصولی تر قدم برداشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین