پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۷
رئیس سازمان بهزیستی گفت: دقایقی پیش کمک‌هزینه معیشتی برای مددجویان سازمان بهزیستی که در شهرهای سیل‌زده قرار دارند روی کارت بانکی آن‌ها به‌میزان سه برابر مستمری‌ای که دریافت می‌کردند شارژ شد.

شعارسال: رئیس سازمان بهزیستی گفت: دقایقی پیش کمک‌هزینه معیشتی برای مددجویان سازمان بهزیستی که در شهرهای سیل‌زده قرار دارند روی کارت بانکی آن‌ها به‌میزان سه برابر مستمری‌ای که دریافت می‌کردند شارژ شد.

 وحید قبادی دانا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه اولیه سازمان بهزیستی این است که معلولان ذهنی، جسمی-حرکتی-ضایعات نخاعی، سالمندان و فرزندان تحت‌تکفل سازمان بهزیستی کشور که در مراکز نگهداری ما هستند در برابر بلایا و حوادثی مانند سیل دچار آسیب نشوند، این افراد در سراسر کشور به مکان‌های امن انتقال داده شدند.

وی افزود: 96مرکز شبانه‌روزی ما در سطح کشور در برابر سیل ایمن‌سازی شده، به‌عنوان مثال فرزندان بی‌سرپرستی که در مرکز پلدختر نگهداری می‌شدند به شهر خرم‌آباد انتقال داده شدند تا دچار سیل و سانحه نشوند و در سطح کشور نیز این کار انجام شده‌است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: از بین 800مرکز ما حدود 14 مرکز آسیب‌دیده و 12میلیارد تومان آسیب ساختمان و تجهیزات داشته که ان‌شاءالله باید جبران شود.

وی بیان کرد: سعی‌شده که به مددجویانی که در خانه‌ها نگهداری می‌شوند کمک شود تا به مکان‌های امن منتقل شوند؛ دقایقی پیش کمک‌هزینه معیشتی برای مددجویان سازمان بهزیستی که در شهرهای سیل‌زده قرار دارند روی کارت بانکی آن‌ها به‌میزان سه برابر مستمری‌ای که دریافت می‌کردند شارژ شد، مبلغ این کمک‌هزینه بین 500هزار تومان تا یک میلیون و 500هزار تومان و بسته به بعد خانوار دارد.

قبادی دانا گفت: این کمک‌هزینه مددجویان ما که در شهرهای پلدختر و روستاهای تابعه، شهر نورآباد و روستاهای تابعه، شهر چگنی و اطراف آن و معمولان هستند قابل استفاده است و می‌توانند از کارت‌شان برداشت کنند؛ هم‌چنین شهرهای دیگر سیل‌زده مانند گمیشان و آق‌قلا در استان گلستان، شهر سیمرغ و روستاهای اطراف در مازندران، دره‌شهر و روستاهای اطراف در استان ایلام نیز قابل‌برداشت است، بقیه شهرهای دچار سیلاب نیز به‌صورت موردی سرشماری می‌شوند و مددجویان سازمان بهزیستی کشور که در شهرها و روستاها دچار مشکل شدند این مبلغ در هفته آینده بر روی کارت آن‌ها شارژ می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سیل آسیب زیادی به وسایل زندگی مددجویان ما وارد کرده، مبلغ پنج میلیون تومان قرض‌الحسنه به‌دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرف بانک رفاه و بانک توسعه تعاون در سطح کشور و برای مددجویانی که وسایل منازل‌شان دچار آسیب‌شده، تأمین می‌شود.

قبادی دانا اظهار داشت: هیئت وزیران مصوبه‌ای داشته که مبنی بر آن خانه‌هایی که در مناطق شهری دچار آسیب شدند، 50میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و هم‌چنین مبلغ 12میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد، هم‌چنین مبلغ 10میلیون تومان هم کمک بلاعوض برای ساخت مسکن مددجویانی که در سیل تخریب‌شده اضافه بر کمک‌های دولت اختصاص دادیم که به‌محض شروع احداث عملیات ساختمانی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این مبلغ نیز به‌عنوان کمک بلاعوض به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: دولت مبلغ 40میلیون تومان به‌عنوان تسهیلات کم‌بهره و مبلغ 10میلیون تومان بلاعوض برای روستاها تعیین کرده که این کمک را برای مددجویان سازمان بهزیستی و برای ساخت منازلی که تخریب‌شده اختصاص خواهیم داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: طبق برآورد اولیه ما 3هزار واحد مسکونی مددجویان در سطح کشور و در استان‌های سیل‌زده تخریب کامل شده که عملیات احداث این واحدها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بسیج مستضعفین داشتیم از آن‌ها نیز برای عملیات احداث ساختمان‌های مددجویان سازمان بهزیسیتی که توسط سیلاب تخریب‌شده کمک خواهیم گرفت و استفاده خواهیم کرد.

قبادی دانا گفت: آن‌چه که برای ما خیلی اهمیت دارد آثار سوء بلندمدت روانی و اجتماعی برای مردم سیل‌زده است، این افراد تمام خانه و وسایل زندگی خود را از دست دادند و نیز نگرانی زیادی داشتند که جان‌شان را در پشت بام‌ها نجات دهند؛ در سازمان بهزیستی کشور 211 تیم محب را داریم، هم‌چنین تیم‌های مشاوره و حمایت‌های روانی و اجتماعی پس از بلایا و حوادث با 633 نفر افراد متخصص در حوزه‌های روان‌شناسی، مددکاری اجتماعی و مشاوره فعال شده‌است.

وی افزود: دغدغه مقام معظم رهبری این است که آثار بلندمدت و تأثیرگذار روانی و اجتماعی حوادث، بلایا و سیل را باید مدنظر قرار بدهیم و برای آن برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم تا بتوانیم آثار سوء این موارد را به‌حداقل برسانیم، بر این مبنا اورژانس‌های اجتماعی ما در استان‌های سیل‌زده فعال خواهند بود که در استان گلستان فعالیت خوبی داشته‌اند‌.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: کانون‌های مهد کودک ما در استان گلستان فعال‌شده، 23 مهد کودک توسط کانون‌ها احداث و باعث شد که آثار روانی و اجتماعی ضایعه سیل برای خانواده‌ها کمتر شود و آلامی بر دردهای آن‌ها باشد، همین مسئله را نیز در استان لرستان که اولویت ماست خواهیم داشت.

وی بیان کرد: من در روز سوم فروردین در گلستان بودم، چهارم فروردین در استان مازنداران و امروز نیز در استان لرستان هستیم. دو روز گذشته نماینده‌سازمان بهزیستی های ویژه سازمان بهزیستی در شورای مدیران حضور یافتند و از مراکز مختلف بازدید کردند، ساختمان بهزیستی شهر چگنی که آسیب زیادی دیده را بازدید کردند و امیدوارم بتوانیم با حضور خودمان کمی از دردها و مشکلات مردم را کم کنیم؛ ما هم‌چنین مجموع مراکز توانبخشی نیز که به‌لحاظ تجهیزات و ساختمان در سیل آسیب دیده‌اند را تأمین می‌کنیم.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار :15 فروردین 98، کد خبر:1980893 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین