پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
سال پربارش فارس برای تالاب‌های استان فایده‌ای نداشت، دریاچه های فارس تابستان را با بی آبی پشت سرگذاشتند و هر روز نیز امیدها برای احیای آنها کمتر می شود.

شعارسال :سال پربارش فارس برای تالاب‌های استان فایده‌ای نداشت، دریاچه های فارس تابستان را با بی آبی پشت سرگذاشتند و هر روز نیز امیدها برای احیای آنها کمتر می شود .

 سال پربارش فارس برای تالاب‌های استان فایده‌ای نداشت. به غیر از چند ماه اول، دریاچه‌های استان با آبی مواجه شدند. بختگان که کمابیش آبگیری شده بود این روزها آخرین قطره‌های آبش را از دست داد و مهارلو پریشان نیز وضعیت بهتر از این نداشته باشد.

علی اکبر کاظمینی دبیر مؤسسه محیط زیستی ۱۳ فروردین و فعال محیط زیست  در خصوص آخرین وضعیت دریاچه‌های استان فارس و ضمن اشاره به دریاچه بختگان گفت: دریاچه بختگان حال و روز خوشی ندارد، برای تأمین آب رودخانه، مسیر حقابه ۲۰۰ میلیون متر مکعبی در نظر گرفته شد که در حال حاضر به ۵۰ میلیون متر مکعب رسیده است. اما برای رسیدن این آب به دریاچه بختگان ۱۵۰ کیلومتر فاصله وجود دارد که در این مسیر بخشی از آن توسط کشاورزان تغییر مسیر می‌دهد.

وی اضافه کرد: پرآب شدن دریاچه بختگان به رونق اقتصادی و توسعه پایدار کمک خواهد کرد.

کاظمینی تصریح کرد: انجیرستان استهبان به دلیل خشکی دریاچه بختگان دچار مشکلات جدی است که با پر آب شدن این دریاچه اقتصاد آن رونق می‌گیرد.

دبیر مؤسسه مححیط زیستی ۱۳ فروردین و فعال محیط زیست در خصوص تالاب پریشان گفت: قرار بر این بود که ۱۰ میلیون متر مکعب حقابه به این تالاب اختصاص داده شود اما همزمان با درست شدن سد نرگسی، آب از مسیر ۲۸ کیلومتری به سمت لوله انتقال داده شد.

وی اضافه کرد: اگر ساخت این سد در زمستان اتفاق می‌افتاد احیای تالاب پریشان با بارش باران اتفاق می‌افتاد.

کاظمینی بیان اینکه پر آب بودن دریچه مهارلو امری حیاتی است گفت: دریاچه مهارلو در شیراز نقش بسیار مهمی دارد. با توجه به اینکه آب این دریاچه توسط فاضلاب شیراز تأمین می‌شود، همراه آب فاضلاب همیشه فلزات سنگین وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر آب دریاچه مهارلو خشک شود، باد، فلزات معلق باقیمانده در دریاچه را با خود به سطح شهر شیراز می‌برد و این مسئله باعث مشکل برای افراد ساکن شیراز و اطراف این دریاچه می‌شود.

این فعال محیط زیست در پاسخ به اقدامات مسئولین برای رسیدگی به مسیرهای در نظر گرفته شده آب گفت: متأسفانه هیچ‌گونه توجه و رسیدگی از سمت سازمان منابع طبیعی، سازمان آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و امور اراضی برای برخورد با کشاورزان صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اگر اقدامی در این مورد صورت گرفته بود دریاچه‌های استان فارس که برای محیط زیست این استان بسیار حیاتی است با این از خشکسالی مواجه نبودند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار10 شهریور 98، کدخبر: 4708177 ،www.mehrnews.com

.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
0
پرآب شدن دریاچه بختگان به رونق اقتصادی و توسعه پایدار کمک خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین