پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
‌یک عضو مجلس خبرگان با تاکید بر اهمیت صیانت از سیره نبوی، تکفیر را مهمترین عامل تفرقه در جهان اسلام دانست و گفت: خطر تکفیر یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مشکلات در دنیای امروز است.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی در دومین هم‌اندیشی علمی مذهبی با موضوع " امت واحده اسلامی، چالش‌ها و راهکارها و بحران‌های کنونی جهان اسلام" که با حضور علما و فرهیختگان جمهوری اسلامی ایران، هندوستان و موریتانی در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد، گفت: پس از بیدارگری امام خمینی(ره) در سال 42 جهاد جدیدی در حوزه علمیه قم علیه نظام استکباری و طاغوتی شکل گرفت.

وی افزود: سخنرانی و اعلامیه امام راحل و به تبع آن مراجع عالیقدر تشیع، در شکل‌گیری این انقلاب و فراگیری آن در سراسر کشور بسیار مهم بود.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: اصل این انقلاب مبارزه با صهیونیسم، آمریکا و استکبار جهانی بود و امام راحل نیز به شکل دقیق غده سرطانی درون پیکره اسلامی را به درستی تشخیص داده بود و به همین خاطر هم امام راحل در آن مراسم فرمودند که آمریکا، انگلیس و شوروی از هم بدتر هستند.

این استاد حوزه گفت: پس از افشاگری مجدد امام، ایشان به ترکیه تبعید شدند ولی امام راحل دست از تلاش برنداشتند و چون توکل داشتند با اطمینان در این مسیر وارد شدند.

وی گفت: از 50 سال پیش موضوع سلطه آمریکا در کشورهای اسلامی و به تبع آن صهیونیسم از جدی‌ترین مشکلات و قضایای کشورهای اسلامی بوده است.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: باید در عالم اسلامی قوایی ایجاد که باعث شود امت اسلامی روی پای خود بایستد، هرچه استحکام درونی دنیای اسلام بیشتر شود راه نفوذ بیگانگان را خواهیم بست، امت قائمه‌ای که قرآن کریم بیان می‌کند یعنی اینکه هم قوام داشته باشد و هم نسبت به بیگانگان نفوذناپذیر و سلطه‌ناپذیر باشد.

این عضو مجلس خبرگان گفت: جان کری گفته است هدف ما از کنترل خاورمیانه فقط نفت نیست بلکه هدف ما جوانان و افکار مردم است که باید با ابزارهای خود تحت تاثیر قرار دهیم.

وی گفت: آمریکایی‌ها امروز نیز برای سلطه بر 50 سال بعد مسلمانان نقشه می‌کشند و اگر علمای جهان اسلام بیدار نباشند قطعا آنها نقشه‌های خود را پیاده می‌کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم عالم اسلامی، پیروزمند باشند باید برای پیروزی و نصرت عالم اسلام برنامه داشته باشیم، وظیفه سیاسیون، علما، نخبگان و هنرمندان عالم اسلام در این زمینه بسیار سنگین است.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: باید در مقابل دشمنان برای عزت و اقتدار و عظمت عالم اسلام استراتژی مشخص داشته باشیم.

این عضو مجلس خبرگان گفت: نکته اول، وظیفه مهم علمای اسلامی است که همانگونه که می‌دانیم علما میراث‌دار انبیا هستند و باید خط فکری بزرگان دین و علمای بزرگ جهان اسلام را مثل امام راحل حفظ کنند، مسیری که امروز توسط مقام معظم رهبری دنبال می‌شود.

وی گفت: مهمترین مشکل و خطر امروز، خطر افراط و تفریط است که مشاهده می‌کنیم دشمنان ما چگونه از این شرایط استفاده می‌کنند و به اسم دفاع از اسلام چگونه مسلمانان را غارت می‌کنند، وضعیت مصیبت بار امروز هیچگونه توجیهی ندارد.

وی افزود: زمانی که امام علی(ع) در خصوص قاتل خودش دستور می‌دهد که اگر از قاتل من هم می‌خواهید انتقام بگیرید باید صرفا همان یک ضربه را بزنید، این است اسلام اصیل. حال آنچه سعودی در یمن و در کشورهای دیگر انجام می‌دهد چه ربطی به اسلام دارد؟

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: این همه کشته و آواره در یمن و سوریه قابل توجیه نیست، اینها حیثیت اسلام را زیر سوال برده‌اند، اسلامی که با رحمت، شرافت و شفقت توام است، با ادعاهای خادم بودن برخی‌ها فاصله دارد.

وی گفت: همه باید از حرمت و حیثت اسلامی در عرصه‌های بین المللی دفاع کنیم، عملکرد بسیاری از جنایتکاران مثل یزید بن معاویه قابل توجیه دینی نیست و نباید آنها را به اسلام منتسب کنیم، حفظ شأن و مکتب پیامبر اکرم(ع) و قرآن و صحابه کرام از وظایف مهم است.

وی افزود: وظیفه دوم ما روشنگری و تبیین است، ما باید در همه کارهای خیر پیشگام و پیشتاز باشیم، باید با قلم و زبان و فضای مجازی از کیان و عظمت و آرمان‌های اسلامی دفاع کنیم، در این زمینه باید نقشه‌های دشمن را شناسایی و آنها را تبیین کنیم.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: دشمنان برای کانون خانواده نقشه‌ها کشیده‌اند و می‌خواهند کیان خانواده‌ها را از بین ببرند در حالی که اسلام تاکیدات بسیاری روی این مساله دارد.

این استاد حوزه گفت: دنیای اسلام باید هوشیار باشند و در دام دشمنان نیافتند، هرچه بیشتر ارتباطات اسلامی بین علمای اسلامی تقویت شود، قطعا نفع آن به عالم اسلام می‌رسد، چماق تکفیر و تهمت زدن به یکدیگر که به نفع دشمنان و صهیونیسم است، کاملا ضد اسلام است.

وی گفت: وقتی کسانی که شهادتین می‌گویند را به همین راحتی تکفیر می‌کنیم در حالی که همه آنها تحت لوای اسلام نبوی هستند، یک ظلم بسیار بزرگ در حق اسلام و قرآن و پیامبر است.

وی افزود: علما وظیفه دارند با بدعت، خرافات و تفریط و افراط مقابله کنند و امروز این رسالت برای ماست و باید به این رسالت عمل کنیم و اگر در این زمینه عقب نشینی کنیم قطعا دشمنان به ما مجالی نمی‌دهند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: مباحثی چون فقه و اصول مقارن و مذاهب مختلف می‌تواند در حوزه‌های علمیه مطرح شود و اختلافات فقهی نباید باعث این همه کشمکش و درگیری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار ۱۱ آبان ۱۳۹۴، کد خبر 94081105931 www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین