پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۶۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
رئیس بهزیستی شهرستان بروجرد به لزوم مناسب سازی معابر بروجرد برای معلولان تاکید کرد و گفت: در برخی نقاط شهر تردد برای افراد سخت و غیر ممکن است.

شعار سال: کرم رضا پیردایه با اشاره به عدم حمایت از قانون اشتغال معلولان اظهار داشت: این قانون تا این لحظه به صورت جدی پیگیری نشده و کسی یا نهاد و اداره‌ای به آن اهمیت نمی‌داده است، ولی با پیگیری‌های سازمان بهزیستی کشور قرار بر این شده که در آبان ماه امسال استخدام معلولان انجام و سهمیه معلولان در استخدام ادارات گنجانده شود. بنابراین تعدادی از معلولان را با توجه به شرایطی که دارند ثبت نام می‌کنند و اگر در آزمون ورودی قبول شوند حتما جذب می‌شوند و این برنامه کشوری و در سطح کشور اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار بحث اشتغال، سازمان برنامه‌هایی برای معلولانی دارد که نمی‌توانند کار کنند و به اشتغال بپردازند افزود: این که استخدام واشتغال را فقط به ادارات معطوف کنیم پاسخگو نیست، بلکه خود معلولان می‌توانند با وام‌های کم بهره و 4 درصدکار آفرینی کرده و اشتغالزایی کنند برای این منظور امسال مبلغ 30 تا 40 میلیون تومان وام اشتغالزایی و کارآفرینی در نظرگرفته شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان بروجرد با بیان این که افرادی که شرایط لازم را دارند می‌توانند مراجعه و برای دریافت وام ثبت نام کنند عنوان کرد: داشتن جواز کسب برای دریافت وام لازم است وهمچنین در سازمان بهزیستی هم پرونده داشته باشند. البته این وام به تمام معلولان تعلق دارد و هرکس با هرنوع معلولیتی که دارد با داشتن شرایط لازم می‌تواند ثبت نام کرده و کسب وکاری برای خودش راه‌اندازی کند.

وی بیان کرد: دربحث مشاغل خانگی نیز مشکلی نداریم و عزیزان می‌توانند مراجعه و ثبت نام کنند درمورد اشتغال آنها از کارفرمایانی که نیاز به نیروی کار دارند درخواست همکاری با بهزیستی را داریم که اگر توافق بین کارفرما و نیروهای تحت پوشش بهزیستی به عمل بیاید سازمان بهزیستی تا 5 سال حق بیمه شخص را تقبل می‌کند. تمام این‌ها جزء برنامه‌های حمایتی سازمان است و برای اشتغال معلولان در نظر گرفته شده است.

پیردایه درمورد مناسب سازی برای معلولان عنوان کرد: مناسب سازی برای معلولین جزء مبلمان شهری محسوب شده و به شهرداری مربوط می‌شود. قرار براین شد که به زودی خط ویژه نابینایان آماده شود. در برخی نقاط شهر تردد برای افراد سخت و غیر ممکن است به همین خاطر ساختمان‌ها، پارک‌ها، ادارات، بانک‌ها و دانشگاه‌ها را باید مناسب سازی کرد تا مشکل تردد این عزیزان برطرف شود.

وی بیان کرد: متاسفانه با وضعیت موجود در سطح شهر و شلوغی خیابان‌ها، معابر عمومی و وجود سد معبر مشکل رفت و آمد برای معلولان، سالمندان، جانبازان و افراد از کار افتاده سخت است و باید مناسب سازی انجام شود. این یک مشکل جدی است و باید از خانه‌ها، کوچه‌ها وپیاده روهای شهر این کار را شروع کنیم.

رئیس بهزیستی شهرستان بروجرد تصریح کرد: درمورد مسکن معلولان نیز که زیر نظر تعاونی توانا هستند درمسکن مهر واحدهایی تهیه و تعدادی هم تحویل شده است البته وام‌هایی هم به صورت بلا عوض در نظر گرفته شده و به افرادی که تک معلول هستند از 3 تا 8 میلیون تومان وام بلاعوض داده می‌شود.

وی گفت: به آن دسته از عزیزانی که ساکن شهر هستند و دارای 2 معلول در منزل هستند مبلغ 30 تا 40 میلیون تومان وام بلا عوض داده می‌شود و برای عزیزان ساکن در روستا نیز 18 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. البته روستاییان به جز وام مسکن یک وام کم بهره 40 میلیون تومانی هم می‌توانند از راه و شهرسازی بگیرند. ضمنا انشعابات آب،گازو برق برای مسکن این عزیزان به صورت رایگان انجام می‌شود.

پیردایه ضمن اشاره به مشکلات معلولان در حوزه‌های مختلف بهزیستی خاطرنشان کرد: در حوزه معلولان و امور اجتماعی، زنان بد سرپرست و خودسرپرست ودر حوزه پیشگیری و افرادی که تازه ترک کرده و بهبود یافته‌اند همه وهمه نیازمند کمک‌ها و خدمات خاصی هستیم که انصافا هزینه‌های زیادی دارد.

وی اظهارداشت: در این حوزه امسال توسط خیری تمایلی ندارد شناخته شود 1624 بسته لوازم التحریر، 270 عدد کیف مدرسه، 1220 دست لباس فرم مدرسه تهیه و توزیع شده است.از همه کسانی که وسع مالی دارند تقاضا می‌کنم که کمک‌های خودشان را به صورت نقدی یا غیر نقدی به اداره بهزیستی شهرستان تحویل دهند تا در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 13 مهر 98، کد خبر: 2111805، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
در حوزه معلولان و امور اجتماعی، زنان بد سرپرست و خودسرپرست ودر حوزه پیشگیری و افرادی که تازه ترک کرده و بهبود یافته‌اند همه وهمه نیازمند کمک‌ها و خدمات خاصی هستیم که انصافا هزینه‌های زیادی دارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
بسیار زیاد معلولان در کشور با مشکلات جدی موجه هستن که کوچکترین مشکلشون به نظر من مناسب سازی معابر هستش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین