پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌شدت با واردات برنج مخالف هستم و با هرگونه اخلال در بازار برنج و واردات آن به‌شدت برخورد قانونی خواهیم کرد.

شعار سال : علی‌محمد شاعری افزود: با پیش‌بینی تولید دو و نیم میلیون تن برنج داخلی نیازی به واردات این محصول نیست و با این میزان تولید، نیاز داخل کشور برآورده خواهد شد.

علی‌محمد شاعری درباره اعمال ممنوعیت واردات برنج اظهار کرد: به‌شدت با واردات برنج مخالف هستم و با هرگونه اخلال در بازار برنج و واردات آن به‌شدت برخورد قانونی خواهیم کرد و کمیسیون کشاورزی مجلس واردات برنج را با دقت و حساسیت زیاد تحت کنترل و مدیریت دارد.

*برنج‌کاران شمالی نگران عرضه محصول خود نباشند

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بازار برنج از وضعیت خوبی برخوردار است و کیفیت و ثبات قیمت این محصول در چند سال اخیر بی‌سابقه است.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری‌های جدی که از طریق وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید داخلی برنج دارم و مدیریتی که به عمل آمد برنج‌کاران شمالی نگران عرضه محصول خود نباشند.

شاعری اظهار کرد: هیچ‌وقت راضی نمی‌شویم کالای استراتژیک برنج را از طریق واردات تأمین کنیم و حاضریم این کالا را با هر قیمتی که برای کشاورز مقرون‌به‌صرفه باشد در داخل کشور تأمین و تولید کنیم هرچند زحمات کشاورزان بیشتر از این‌ها برای ما ارزش دارد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنج پس از گندم دومین قوت غالب مردم ایران است تلاشمان بر این است جلوی هرگونه واردات این محصول گرفته شود و با حمایت‌های بیش‌ازپیش این محصول جلوی متضرر شدن تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گرفته شود.

*سرانه مصرف برنج در ایران هفت برابر اتحادیه اروپا است

وی تصریح کرد: برای تضمین منافع تولیدکنندگان بخش کشاورزی تمام توان خود را به‌کار گرفته و با هرگونه رانت و مافیا در این خصوص به‌شدت برخورد خواهیم کرد.

وی از مسئولان خواست با دقت و حساسیت فراوان در برابر هرگونه فشار برای واردات برنج مقاومت کنند و حقوق کشاورزان و تولیدکنندگان سخت‌کوش را که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی تلاش کرده و می‌کنند حفظ کنند.

شاعری اضافه کرد: از مردم عزیز هم می‌خواهم برای حمایت از تولید ایرانی و حفظ سلامت جامعه از مصرف برنج‌های وارداتی خودداری کنند.

وی میزان سرانه مصرف برنج در ایران را هفت برابر اتحادیه اروپا اعلام کرد و گفت: اروپایی‌ها سالانه ۵.۳ کیلوگرم مصرف برنج دارند درحالی‌که در ایران حدود ۳۷ کیلوگرم است.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است با اصلاح فرهنگ مصرف گامی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی برداریم و از واردات برنج بی‌نیاز شویم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه جامع اطلاع رسانی گلوگاه ما، تاریخ انتشار: 27 شهریور 1395، کد مطلب: 124521:www. galougahema.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین