پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
استحمام با لنز به دلیل آب و مواد شوینده موجب کاهش رطوبت داخل چشم شده و در نتیجه باعث می‌شود لنز محکم به قرنیه بچسبد؛ بنابراین توصیه می‌شود افراد از استحمام با لنز بپرهیزند و به هیچ وجه با لنز داخل استخر نروند.

شعار سال، بسیاری از افراد روزانه از لنز بصورت دائمی استفاده می کنند اما باید بدانند که استحمام با لنز به دلیل وجود آب و مواد شوینده، موجب کاهش رطوبت داخل چشم شده و در نتیجه باعث می شود لنز محکم به قرنیه بچسبد.

این اتفاق در نهایت سبب کوری یا عفونت شدید چشم می شود و آسیب جدی به آن می رساند.

 بنابراین توصیه می شود افراد از استحمام با لنز بپرهیزند و به هیچ وجه با لنز داخل استخر نروند.

گفته شده است که در اثر استفاده نادرست از لنزهای تماسی از جمله حمام کردن با آن، چشم دچار Acanthamoeba keratitis می شود که از عفونت‌های انگلی نادر قرنیه است.

عکس |خطر کوری در صورت استحمام با لنز

بسیاری از کاربران معتقدند که استفاده از لنز روش صحیح خود را می طلبد و حمام کردن با آن نیز سبب آسیب جدی به چشم می شود. بعضی از کاربران نیز عنوان کردند که در اثر حمام کردن با لنز دچار علائمی چون تاری دید، درد چشم و حساسیت به نور در چشم خود شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اسپوتنیک، تاریخ انتشار: 27 شهریور 1399، کد خبر: 202009176935433 ، sputniknews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین