پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۳۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
رشید کی وانوکا در برنامه اسلامی تلویزیون ملی «یو بی سی» اوگاندا با تأکید بر نقش حیاتی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در استقرار وحدت بین مسلمانان، گفت: انقلاب اسلامی ایران الهام بخش وحدت اسلامی است.
شعار سال: نظر به ادامه فعالیت‌های گسترده گروه‌های افراطی در ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان سنی و شیعه اوگاندا، برنامه اسلامی تلویزیون ملی اوگاندا با پیشنهاد مدیریت بخش اسلامی این رسانه و هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا، به بررسی عوامل و موانع وحدت مسلمین اختصاص یافت.

در این برنامه اسلامی که به صورت زنده پخش شد، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان و رشید کی وانوکا، مدیر بخش اسلامی تلویزیون ملی یو بی سی اوگاندا، دبیر رسانه‌ای دفتر مفتی و شورای عالی مسلمانان این کشور سخنانی در خصوص عوامل و موانع وحدت مسلمانان، جایگاه وحدت در توسعه همه جانبه امت اسلامی، ضرورت تنویر افکار مسلمانان از جایگاه حیاتی وحدت، توطئه‌های دشمنان و عوامل آنها، لزوم ترفیع سطح آگاهی و راه‌های نجات از شرّ تفرقه و اختلاف با بهره گیری از آیات و روایات و رهنمود‌های امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بیان کردند.

قزلسفلی با بیان اینکه وحدت از اصول مسلم اعتقادی مسلمانان است، گفت: قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) هرگونه طرز تفکر توام با افراط و تفریط را که منجر به تفرقه و فروپاشی اتحاد میان مسلمانان شود، مورد نکوهش خود قرار داده و عذابی دردناک برای آن در نظر گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه استعمارگران با استفاده از عوامل افراطی، جاهل و مزدور خود تلاش کرده‌اند بین سنی و شیعه اختلاف ایجاد و مسلمانان با ایمان را از صحنه خارج کنند، گفت: هر گونه تلاشی برای صدمه زدن به وحدت مسلمانان گناهی بزرگ، خارج از سنت حضرت محمد (ص) و همکاری با دشمنان امت اسلامی محسوب می‌شود.

شناخت دقیق جریان‌های تکفیری؛ رسالت مهم مسلمانان جهان

رشید کی وانوکا با بیان اینکه تعالیم قرآن و سنت‌های پیامبر اسلام (ص) با افراط و تفریط همخوانی ندارند، گفت: احترام به یکدیگر، تواضع، تخلق به اخلاق اسلامی، مطالعه دقیق تاریخ اسلام، شناخت توطئه‌های دشمنان اسلام و ... از عوامل مؤثر تحقق وحدت بین مسلمانان است.

وی در بخشی از سخنان خود با تأکید بر نقش حیاتی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در استقرار وحدت بین مسلمانان، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب نقش حیاتی اتحاد امت اسلامی داشته است. باید انقلاب اسلامی ایران را «انقلاب اسلامی وحدت» در جهان اسلام نامید.

مدیر بخش اسلامی تلویزیون ملی یو بی سی اوگاندا با بیان اینکه هدف تکفیری‌ها و سلفی‌ها بر هم زدن وحدت بین امت اسلامی و جلوگیری از تحقق اهداف اسلام است، گفت: جریان‌های تکفیری از خطرناک‌ترین چالش‌های پیش روی امت اسلامی بوده و اعمال و کردار افراطی آن‌ها با سنت‌ها و تعالیم پیامبر اکرم (ص) تناقض دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3 آذر ۱۳۹۹، کد خبر:99090302153، isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
واقعا نقش انقلاب اسلامی در بیدار کردن ملت ها از اینکه زیر ستم هستن خیلی زیاد بوده و هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین