پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
با شروع محرم بازار لوازم و وسایل عزاداری به ویژه فروش پرچم، طبل و دهل رونق پیدا کرده است، به طوری که برای خرید طبل چینی با سایز 28 اینچ باید قیمتی بین 600 هزار تا 800 هزار تومان پرداخت کرد.
شعار سال:

با آغاز محرم برخی کسب و کارها که در طول سال رونق چندانی ندارد دوباره جان می‌گیرد که یکی از این مشاغل فروش لوازم و وسایل برای برپایی هیئت‌های عزاداری است که در خیابان ناصرخسرو به چشم می‌خورد.

گزارش میدانی میزان از بازار فروش لوازم و وسایل هیئت‌های عزاداری در بازار بزرگ تهران نشان می‌دهد که افراد در حال آماده شدن برای آغاز محرم و شب‌های عزاداری هستند و برخی برای نذر خود به این مکان آمده‌اند تا وسیله‌ای که برای هیئت مورد نیاز است، تهیه کنند.

با نزدیک شدن به این مغازه‌ها بیش از هر چیز پارچه‌های مشکی به چشم می‌خورد که با نام ائمه سراسر آن پوشانده شده است که از جمله آن می‌توان به مدل‌های ریسه‌ای، کتیبه‌ای، متری و دیواری اشاره کرد.

طبل های چینی در عزای حسینی/شاه پرهای 100 تومانی برای تزیین علم

جلوی برخی از این مغازه‌ها افرادی با چرخ خیاطی خود مشغول نوشتن متن بروی پارچه‌ها هستند که این روزها سرشان حسابی شلوغ است و وقتی در خصوص میزان درآمد آنها از فروشنده سوال شد دریافتیم، که براساس تعداد کاری که انجام می‌دهند حقوق دریافت می‌کنند و تنها در زمان رونق بازار با توجه به مناسبت‌های مذهبی اینجا مشغول به کار هستند.

طبل های چینی در عزای حسینی/شاه پرهای 100 تومانی برای تزیین علم

براساس این گزارش انواع پرچم باتوجه به جنس، ابعاد و نقش و نگاری که بروی آن است قیمت‌های متفاوتی دارد که در این میان پرچم‌هایی که با چرخ برروی آن نوشته شده است از انواع چاپی گران‌تر است و از متری 10 هزار تومان تا بیش از 50 هزار تومان ادامه دارد. 

این درحالی است که برای خرید یک پرچم با ابعاد 3 در 1.5 متر که با نام ائمه پوشانده شده است و جنس پارچه آن مخمل است باید از 200هزار تومان تا بیش از 500 هزار تومان هزینه کرد که اختلاف قیمت آن نیز به‌ دلیل جنس پارچه و میزان نوشته بروی پارچه است.

طبل های چینی در عزای حسینی/شاه پرهای 100 تومانی برای تزیین علم

در این میان پرچم‌های ریسه‌ای نیز از فروش خوبی برخوردار است و براساس جنس پارچه و نوع نوشته بروی آن از متری 2 هزار تا 8 هزار تومان متغیر است.

کمی جلوتر به مغازه‌های زنجیر فروشی می‌رسیم که بازار آنها تنها در این ماه رونق دارد و با توجه به نزدیکی شروع مراسم عزاداری بازار گرمی پیدا کرده است.

طبل های چینی در عزای حسینی/شاه پرهای 100 تومانی برای تزیین علم

در این بین برای خرید تکی انواع زنجیر برای دسته‌های عزاداری باید بین 7 هزار تا 11 هزار تومان هزینه کرد ولی خرید عمده و در حدود 200 عدد از نوع 10 هزار و 500 تومانی آن برای خریدار هرعدد 7 هزار و 500 تومان تمام می‌شود.

طبل های چینی در عزای حسینی/شاه پرهای 100 تومانی برای تزیین علم

گزارش میدانی میزان از بازار فروش طبل و دهل نشان می‌دهد که خرید انواع طبل با توجه به ابعاد و جنس آن ممکن است از 50 هزار تومان تا بیش از 4 میلیون تومان برای خریدار آب بخورد که هیچ‌ کدام از آنها در مقابل پاره شدن رویه طبل هیچ ضمانتی به خریدار نمی‌دهند.

طبل های چینی در عزای حسینی/شاه پرهای 100 تومانی برای تزیین علم

به گفته فروشنده اکثر طبل‌های موجود در بازار از کشور چین وارد می‌شود که قیمت آن از نمونه داخلی بیشتر است اما به خاطر جنس رویه آن دوام بیشتری دارد.
 
طبل های چینی در عزای حسینی/شاه پرهای 100 تومانی برای تزیین علم

در بین واحدهای صنفی فروش لوازم عزاداری، مغازه‌هایی به چشم می‌خورد که تنها به فروش پر شترمرغ برای تزیین علم‌ها اکتفا کرده‌ بودند و با پرسش درخصوص قیمت‌ها، به این پاسخ دست پیدا کردیم که برای خرید هر پر رنگی شترمرغ باید بین 5 هزار تا 50 هزار تومان هزینه کرد که در این میان شاه پرهای 100 هزار تومانی وجود داشت که ارتفاع آن به بیش از 60 سانتی متر می‌رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 12 مهر 1395، کد مطلب: 227700 : www mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین