پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۴۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ترویج و احیای فرهنگ زکات در جامعه و ورود مناسب رسانه ها به خصوص فضای مجازی به این فریضه دینی تاکید کرد.
شعار سال: حجت الاسلام سیدمهدی قریشی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای زکات آذربایجان غربی اظهار کرد: سازی برای ادای فریضه زکات، یک ضرورت است و این کار باید از طریق روحانیان و رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پیش از آنکه موارد اختصاص یافته از محل جمع آوری زکات به مردم گزارش داده شود، باید به این نکته توجه داشته باشیم که این عمل، یک فریضه واجب شرعی است و مسلمانان باید بر آن اهتمام لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: زکات، در دین مبین اسلام از اهمیت بسیار والایی برخوردار است و در آیات و روایات اسلامی برای پرداخت آن، تأکیدات بسیاری صورت گرفته است.

امام جمعه ارومیه افزود: روحانیان در جای جای استان و رسانه‌ها باید به صورتی در خصوص زکات فرهنگ سازی کنند که مردم بیشتر با این فریضه الهی و وظایف خود در این خصوص آشنا شوند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین از غیبت برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای زکات استان گفت: عدم حضور مدیران در جلسات نشان دهنده بی توجهی به موضوع بوده و نباید این موضوع تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به برداشت محصولات کشاورزی و جشن برداشت محصول از جمله برداشت انگور و گندم در استان گفت: ضمن برگزاری این جشن‌ها با رویکرد دینی و معنوی فرهنگ پرداخت زکات نیز در جامعه از طریق برگزاری این جشن‌ها ترویج شود.

حجت الاسلام قریشی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری ۸۴ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مهر، تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۰۹۱۷۱۵، mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
رسانه ها باید این موضوع رو بدونن که هر قدمی که در زمینه دین و مذهب به درستی بردارن خیر و برکتش نثارشون میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
مساله زکات در ایران نیاز به این داره که دوباره به فرهنگایرانی ها راه پیدا کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
مگر اینکه این روزها با این کارکرد های اسلام بتونیم فقیر هارو از این وضع در بیاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
مردم زیادی به خمس و زکات بی توجه شدند باید تبلیغ بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
صحبت های دینی و حتی در قالب تبلیغات برای دادن زکات و خمس در تلویزیون نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین