پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران در حالی با حضور دو وزیر برگزار شد که نمایندگان خانه ملت به صورت مشترک وضعیت کسب و کار و اشتغال در این استان را نامناسب توصیف کردند.
شعارسال: جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران در حالی با حضور دو وزیر برگزار شد که نمایندگان خانه ملت به صورت مشترک وضعیت کسب و کار و اشتغال در این استان را نامناسب توصیف کردند.

مسئولان دولتی مازندران هر چند طی ماه‌های گذشته و به ویژه در هفته دولت سعی کردند وضعیت اشتغال را در استان مطلوب جلوه دهند و حتی استاندار مازندران در نشست خبری هفته دولت از ارتقای وضعیت کسب و کار در این استان خبر داده بود اما حرف‌های بی‌پرده و رک نمایندگان خانه ملت در حضور دو وزیر دولت تدبیر و امید، نشان داد که مسئولان اجرایی کارنامه قابل قبولی ندارند و آمارهای آنان در حوزه اشتغال بیشتر بر روی کاغذ کارایی دارد.

* التهاب در وضعیت اشتغال

عبدالله رضیان نماینده 5 شهرستان مازندران بدون تعارف وضعیت اشتغال در استان را نامناسب توصیف کرد و درباره وضعیت اشتغال در استان می‌گوید: بیکاری بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مراجعات مردمی به نمایندگان در ارتباط با اشتغال، عدم اقبال کارگران به کار کردن در شهرکهای صنعتی، نداشتن امینت شغلی در شهرکهای صنعتی از مسائلی است که کارگران استان با آن مواجه هستند.

قرار داشتن جامعه در وضعیت ملتهب از لحاظ اشتغال و لزوم رسیدگی دولت به داد مردم از دیگر مواردی بود که نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی عنوان کرد.

* جلوه دادن وضعیت گل و بلبلی

سیدعلی ادیانی‌راد دیگر نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی نیز خواستار برخورد صادقانه دولت با مردم در حوزه اشتغال شد و ادامه داد: دولت در این بخش کارنامه قابل قبولی ندارد.

نشان دادن وضعیت گل و بلبلی در حوزه اشتغال، وجود رانش عجیب در حوزه اشتغال و تفاوت آمار رسمی در رابطه با ایجاد اشتغال از موضوعاتی بود که این نماینده مجلس از ضعف‌های دولت در حوزه اشتغال برشمرد.

* منتفع نشدن مردم مازندران از حمایت روحانی

محمد دامادی دیگر نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی بود که در حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان وزیر معین استان از سوی دولت از عملکرد دولت در مازندران ابراز نارضایتی کرد و با بیان اینکه نقطه اوج رئیس‌جمهور در زمان انتخابات مسجد جامع شهر ساری بود، افزود: مردم استان از حمایت رئیس‌جمهور سهم مناسبی دریافت نکردند.

* وجود کم‌کاری در حوزه گفتار تا عمل

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار نیز وضعیت اشتغال در مازندران را نامطلوب دانست و گفت: چرا باید دانشجوی دوره دکتری در این استان برای 5 میلیون تومان وام دست به دامن این و آن بزند و این موضوع نشان می‏‌دهد که اوضاع مالی مردم استان مناسب نیست.

وی کم‌کاریها در حوزه گفتار تا رفتار را علت عدم موفقیت مازندران در حوزه اشتغال برشمرد.

* پیشرفت زیرساخت‌های مازندران مربوط به گذشته است

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات برخی از مسئولان ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره داشتن رتبه دوم مازندران در حوزه آیتی و فناوری اطلاعات گفت: پیشرفت‌های مازندران در زیرساخت‌های مخابرات مربوط به گذشته بود.

قاسم احمدی‌لاشکی اضافه کرد: اعتبار مناسب برای تکمیل زیرساخت‌های استان فراهم نشد و برخی از طرح‌های توسعه فناوری در غرب مازندران روی کاغذ ماند و به مرحله اجرایی نرسید.

به گزارش بلاغ، با شرایط فعلی نه تنها وضعیت اشتغال در مازندران مناسب نیست بلکه امیدی هم نیست تا تدبیری در این بخش کارساز شود که اگر بود در این سه سال و اندی گذشته مسئولان دولت در استان انجام می‌دادند تا اینگونه نمایندگان مردم مازندران در مجلس به نوعی در حضور دو وزیر پته مسئولان مازندران را به روی آب بریزند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: یکشنبه 11 مهر 1395، کدخبر: 911519، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین