پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه برخی مدیران استان در شان و طراز مردم فارس کار نمی‌کنند و باید تکلیف شان را ابتدا با خودشان و لابی گری‌ها مشخص کنند، گفت: مدیری که ١٢ سال در پست خود مانده و جز ناکارآمدی کارنامه‌ای ندارد، باز هم تلاش می‌کند که در پست فعلی باقی بماند.
شعار سال: رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه برخی مدیران استان در شان و طراز مردم فارس کار نمی‌کنند و باید تکلیف شان را ابتدا با خودشان و لابی گری‌ها مشخص کنند، گفت: مدیری که ١٢ سال در پست خود مانده و جز ناکارآمدی کارنامه‌ای ندارد، باز هم تلاش می‌کند که در پست فعلی باقی بماند.

ابراهیم عزیزی در جمع خبرنگاران بخش عمده‌ای از نشست خبری خود در سالن جلسات شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ (ع) را با اشاره به عضویت خود در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی به مسائل کلان بودجه ۱۴۰۰ اختصاص داد.

عزیزی هر چند معتقد است که دولت بر اساس زمانبندی مشخص شده لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کرده است، اما از نحوه ارائه بودجه انتقاد کرد و گفت: بر خلاف روند سال‌های گذشته که لایحه بودجه توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس می‌شد بودجه ۱۴۰۰ را معاون پارلمانی رئیس جمهور بدون ارائه هیچ توضیح و تفسیر و تحلیلی از طرف دولت به نائب رئیس دوم مجلس تقدیم شد.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه رئیس دولت شیوع کرونا را دلیل حضور نیافتنش برای تقدیم بودجه عنوان کرده، اظهار کرد: معتقدیم همانگونه که ٢٩٠ نماینده در صحن حضور دارند، ایشان هم می‌توانستند ضمن حضور در خانه ملت، بودجه را تشریح و اولویت‌های بودجه‌ای را اعلام کنند.

وی همچنین بیان کرد: پس از ورود بودجه به کمیسیون تلفیق دو راهکار رد کلیات بودجه و بررسی و اصلاح ساختار و رفع مشکلات آن وجود داشت که با رای ۲۳ به ۱۹ راه دوم در دستور کار قرار گرفت.

کاهش سهم فروش نفت در بودجه ۱۴۰۰

عزیزی با اشاره به اینکه دولت در بودجه ۱۴۰۰ سهم فروش نفت را دو میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرده بود، از مخالفت مجلس با این رویکرد خبر داد و افزود: با بررسی‌هایی که انجام شد، حجم فروش نفت به ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافت و در کمیسیون نیز به تصویب رسید.

نماینده شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس همچنین از نظر کمیسیون تلفیق برای دریافت ماهیانه ۱۸۳ هزار تومان یارانه از سوی ۳۵ میلیون نفر حاضر در دهک متوسط و تحت حمایت قرار گرفتن ۲ میلیون نفر توسط بهزیستی و کمیته امداد خبر داد و گفت این موضوع به تصویب کمیسیون رسیده است.

بعضی به دنبال سناریو سازی هستند

ابراهیم عزیزی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره سیلی خوردن سرباز راهور از نماینده سبزوار به دلیل انجام وظیفه و اجرای قانون، گفت: افراد باید با آگاهی کامل اظهارنظر کنند.

عزیزی با اشاره به تلاش بعضی رسانه‌ها برای مصاحبه با خانواده سرباز جوان عنوان کرد: به نظر می‌رسد برخی به دنبال سناریوسازی هستند لذا اظهار نظر زود هنگام بدون اطلاعات، اثر خوبی ندارد. بنابر این با صبر و حوصله باید اجازه دهیم که این مسئله بررسی شود و در عین حال اجازه ندهیم اقدامی خلاف قانون انجام شود.

مجمع نمایندگان باید مظهر انسجام و هماهنگی همه جانبه باشد

رئیس مجمع نمایندگان در پاسخ به این سئوال که آیا انشقاق در مجمع نمایندگان فارس وجود دارد یا خیر خاطرنشان کرد: بر این باوریم که مجمع نمایندگان مظهر انسجام و هماهنگی همه جانبه باید باشد و مدت‌هاست که این کار را در مجلس دنبال می‌شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه تفاوت دیدگاه در مجلس زمینه ساز اتخاذ تصمیمات اساسی بوده و اجتناب ناپذیر است، افزود: ذات و خاصیت مجلس این‌ست که یک موضوع به مشورت گذاشته و نظرات موافق و مخالف اعلام شود و سلسه مراتبی وجود ندارد، بلکه همه چیز براساس رای گیری است.

وی اظهار کرد: مجمع نمایندگان فارس از زمان شکل‌گیری مجلس یازدهم تاکنون در راستای پرداختن به مسائل مهم و اولویت دار استان حرکت کرده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر در خصوص موضوعات مختلفی همچون بافت تاریخی، آزاد راه‌ها، صنعت و ... جلسات متعددی در سطوح وزارتخانه‌ها و استانی برگزار شده و تلاش مجمع نمایندگان فارس حرکت به سمت مسائل مهم و زیربنایی بوده است.

عزیزی ادامه داد: قرار بوده فارس، به چهارراه ریلی جنوب کشور بدل شود، اما با گذشت مدت‌های زیادی، برخی از طرح‌ها بلاتکلیف مانده بود به عنوان مثال؛ عقب ماندگی‌هایی در حوزه ریلی داریم، اما با تلاش‌های جمعی به حرکت درآمده‌اند. مباحث مربوط به صنعت استان و پروژه‌های زیربنایی نیز به طور جدی در دستور کار مجمع نمایندگان فارس قرار دارد.

وی به موضوع پتروشیمی‌ها هم اشاره و اعلام کرد: با تلاش‌های انجام شده توانسته‌ایم اعتماد بین وزارت نفت و سرمایه گذار را به حدی برسانیم که پای کار بیایند، یکی خوراک بدهد، دیگری کار کند. همچنین در حال بررسی هستیم تا در یک موقعیت مکانی مناسب پتروشیمی‌ها احداث شوند.

عزیزی با بیان اینکه نمایندگان مجلس حامی مدیرانی هستند که رشد و پیشرفت و آبادانی کشور را هدف قرار داده‌اند، به ابزار‌های نظارتی در اختیار مجلس نظیر تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و دیوان محاسبات اشاره و اضافه کرد: وقتی اسم از سئوال و تحقیق و تفحص به میان می‌آید، می‌گویند مجلس دنبال سیاسی کاری است و امروز باید این تابو‌ها شکسته شود و شجاعانه پرسشگری را دنبال کنیم. البته این به معنای مچ گیری و ورود بدون مبنای کارشناسی نیست.

رئیس مجمع نمایندگان فارس خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران و بخش خصوصی که دچار ترس و یاس شده اند به استان برگردد و امیدواری ایجاد شود.

عزیزی همچنین با بیان اینکه جبران بخشی از کسری بودجه دولت از محل بورس در سال ٩٩ کار درستی نبود، گفت: به همین دلیل در ١٤٠٠ با تشکیل صندوق پروژه، ظرفیت بورس به کمک پروژه‌های زیربنایی می‌آید.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1399، کدخبر: 1030684، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین