پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در سالروز میلاد با سعادت امیرالمومنین علی علیه السلام درسخنانی که به صورت وبینار و با موضوع «نقش امیرالمومنین علی علیه السلام در صدر اسلام» برگزار می‌گردید، به بیان فضایل مولی الموحدین علی علیه پرداخت.
شعار سال:مدیر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در بخش اول از سخنان خود به بیان فضایل امیرالمومنین علی علیه السلام و ارتباط آن حضرت با پیامبرگرامی اسلام پرداخت و بیان داشت: هر جا سخن از فضایل و کرامات اخلاقی همچون شجاعت، ایثار، انفاق و دیگر فضایل اخلاقی هست، نام علی بن ابیطالب می درخشد و نام علی بن ابیطالب باعث دلخوشی جامعه اسلامی بوده و هست و هیچ کسی یارای مقاومت در مقابل آن حضرت را ندارد.

او با بیان اینکه تجلی گاه همه فرازهای آیات قرآن، امیرالمومنین علی علیه السلام است، بیان داشت: ما کدام آیه را آیات قرآن را بنگیریم که وجود نازنین علی بن ابیطالب فراز و قله این آیات دیده نشود.

جوادی آملی سپس به شجاعت و ایثار امیراملومنین اشاره کرده و با اشاره به لیله المبیت بیان داشت: وقتی عده ای تصمیم گرفتند که شبانه پیامبر گرامی اسلام را در بسترش به قتل برسانند، و پیامبر این موضوع را با علی بن ابیطالب مطرح کرد، تنها سوالی که مولا علی از پیامبر سوال کرد این بود که آگر من آنجا باشم، جان شما در امان هست؟ رسول گرامی اسلام فرمود: بله، و آن حضرت در بستر آن حضرت آرمیدند و آیه و مِنَ النَّاسِ مَن یشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّـهِ وَ اللَّـهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ در شأن ایشان نازل شد.

او ادامه داد: هر جا بحث از ایمان است، بحث از ایقان است، بحث از اخلاق است، همه جا علی هست و فرازمندترین مکانت علی بن ابیطالب داشت، آن قله وجودش ، آن جایگاه اصلی اش که در آن مأوا گرفته بود، مکانت توحید است.

مدیر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء سپس به شمه ای دیگر از جایگاه امیرالمومنین اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از شئون علی بن ابیطالب که نزدیکترین فرد به رسول گرامی اسلام است، همان جایگاه وزیر و وصی و برادر او بود و او بود که در دفاع از مرزهای اندیشه اسلامی تا آخرین نفس ایستاد و در جهت استقرار حکومت پیامبر در آن ظلمت کده جهل جاهلی، نقش بسزایی ایفا کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین