پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌‌های تکفیری گفت: مرجعیت همواره در مسائل دینی پیشتاز بوده و مرجعیت راهکار رهایی جهان اسلام از جریان‌های تکفیری است.

شعار سال: حجت الاسلام محمدرضا خوشخو در همایش جریان‌های تکفیری و پیامدهای آن در گرگان اظهار داشت: خوشبختانه مرجعیت همواره در مسائل دینی پیشتاز بوده و 4 سال پیش به همت آیت الله مکارم شیرازی، دبیرخانه‌ای برای مقابله با جریان‌های تکفیری دایر کردند.

وی افزود: در نخستین کنگره جهانی یک‌هزار نفر مهمان داخلی و خارجی از 82 کشور حضور داشتند و در کنگره سال بعد که در قم برگزار شد، سفرای همه کشورهای اسلامی و میهمانان خارجی شرکت کردند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌‌های تکفیری ادامه داد: همچنین پیش نشست‌هایی در کشورهای سوریه، پاکستان و عراق برگزار شد و علاوه بر این نشست‌های منطقه‌ای توسط دبیرخانه در مهاباد، تربت حیدریه از توابع خراسان رضوی و سومین همایش در استان گلستان برگزار کردیم که امروز کارگاه آموزشی آن نیز برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگی وامور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این مراسم گفت: آنچه امروز به عنوان تکفیر در جهان شناخته شده، دست ساخته دشمنان با هدف نابودی اسلام به وسیله ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی بین مذاهب اسلامی است.

حجت الاسلام نورعلی دیلم افزود: فتوای مقام معظم رهبری نسبت به تحریم اهانت به نماد و مقدسات اهل سنت یک نمونه کامل از هوشیاری و آگاهی لازم عالم است و ما علمای دینی چه اهل شیعه و چه اهل سنی علاوه بر حفظ وحدت و یکپارچگی، باید هوشیاری خود را در مقابله این جریان‌ها تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: جریان تکفیری که امروز ما شاهد آن هستیم، پدیده تلخی است که در گذشته تاریخ اسلام سابقه نداشته و این برادرکشی در 14 قرن تاریخ اسلام سابقه نداشته و متاسفانه همه این وقایع به نام اسلام انجام شده و تکفیری‌ها انواع جنایات را انجام داده‌اند، اما یک گناه آن‌ها هرگز بخشودنی نیست و آن گناه، زشت نشان داده چهره اسلام و خشن معرفی کردن اسلام به جهان است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 29 مهر 1395، کد مطلب: 1217613:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین