پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
گزارش‌ها از این حکایت دارد که در روز‌های اخیر اعزام‌های غیر قانونی به عراق برای برگزاری مراسم اربعین صورت گرفته است. گفته می‌شود "روزانه بیش از ۵۰۰ نفر به صورت هوایی به عراق سفر می‌کنند. "
شعار سال: رییس گروه واکنش سریع کرونا خواهان برگزاری بسیار محدود و یا تعویق مراسم اربعین شد.

حمید سوری در این رابطه گفت: «هم پوشش واکسیناسیون کشور ما و هم عراق با میانگین جهانی فاصله دارد و قطعا به عنوان کسی که در حوزه سلامت کار می‌کنم بهتر است امسال مراسم راهپیمایی اربعین را یا بسیار محدود کرده و یا یک سال دیگر به تعویق بیندازیم.»

این اپیدمیولوژیست درباره برپایی راهپیمایی اربعین، بیان کرد: "بیماری نتیجه مواجه افراد با عوامل بیماری‌زا و ویروس است، هرچقدر تراکم و فراوانی مواجهه بیشتر و کنترل کمتر باشد، احتمال اینکه بیماری و اپیدمی گسترش یابد بیشتر خواهد بود به همین منظور لازم است که معادله منطقی بین خطر و سودی که قرار است ببریم را درنظر بگیریم. "

لو ادامه داد: «اگر خطری که متوجه ما می‌شود، بیشتر از بهره‌ای باشد که قرار است ببریم، قطعا آن اقدام باید محدود یا متوقف شود. باید ارزیابی خطر صورت گیرد تا اگر خطری مردم را تهدید می‌کند آن اقدام کنترل شود.»

گزارش‌ها از این حکایت دارد که در روز‌های اخیر اعزام‌های غیر قانونی به عراق برای برگزاری مراسم اربعین صورت گرفته است. گفته می‌شود "روزانه بیش از ۵۰۰ نفر به صورت هوایی به عراق سفر می‌کنند. " این مسئله موجب افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع روز افزون کرونا شده است.

‌بر همین اساس، مسؤولان دولت عراق به منظور جلوگیری از ورود بدون ضابطه زائران به این کشور، بخشنامه‌ای صادر کرده که در این بخشنامه تأکید داشته ورود گروه‌های زیارتی و سیاحتی باید زیرمجموعه وزارت فرهنگ‌عراق و از سوی شرکت‌های گردشگری مجاز صورت گیرد. چرا که دولت عراق از ابتدای شیوع کرونا مرز‌های خود را بسته و هیچ ویزای خارجی صادر نکرد.

مقامات ایران از مدت‌ها پیش رایزنی‌هایی را با سازمان گردشگری و وزارت فرهنگ عراق برای دریافت مجوز ورود زائر به این کشور آغاز کرده‌اند. در آخرین دیدار نیز پروتکل‌های پیشنهادی برای سفر زائران ایرانی به وزیر فرهنگ و سیاحت عراق تحویل داده شد و در سطح وزارت امور خارجه ایران و نخست‌وزیری عراق هم درباره ازسرگیری سفر‌های زیارتی همزمان با مناسبت اربعین مذاکراتی صورت گرفته است.

به تازگی نیز یک خبرگزاری عراق مدعی شده که دولت این کشور برای سفر پنج‌هزار زائر در اربعین به هر کشور مجوز می‌دهد، هرچند که مسؤولان ستاد اربعین در ایران گفته‌اند عراق هنوز جزئیات اعزام‌های اربعین را به ایران اعلام نکرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از فرارو، تاریخ انتشار: ۱۳شهریور۱۴۰۰، کد خبر: fararu.com/۵۰۳۵۰۴
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
خیلی از مردم در حال حاضر به عراق سفر می‌کنند و حتی بدون رعایت موارد بهداشتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین