پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
مدیرکل کتابخانه های عمومی بوشهر گفت: کتابخانه های استان بوشهر قابلیت عضو گیری ۹۸ هزار نفر را دارد در حالیکه تنها ۳۰ هزار نفر عضو داریم.
شعارسال: علی هاشمی مدیرکل کتابخانه های عمومی بوشهر ظهر امروز در نشست مطبوعاتی هفته کتاب بیان داشت؛ مکان، فضا، منابع و امانت ازجمله چهار شاخصه های اصلی برای کتابخانه های عمومی در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص رتبه بندی های استان بوشهر در بحث کتاب و کتابخانه افزود: استان بوشهر در رتبه بندی منابع رتبه نهم کشوری، در فضا رتبه یازدهم، امانت رتبه ۲۳ و در عضو گیری رتبه ۲۱ را دارد که در رتبه های امانت و عضوگیری مسلما شرایط خوبی را در کشور و برای استان نداریم.

مدیرکل کتابخانه های کتابخانه های عمومی گفت: استاندارد تعیین شده کتاب به ازای هرنفر ۴ جلد کتاب است که خوشبختانه در استان ما به ازای هر ۱۰۰ نفر ۷۰ کتاب داریم.

وی از جمله اقدامات ترویجی کتابخانه ها را برشمرد: اجرای ۱۱۲۰ برنامه در ۱۰۲ کتابخانه، نشست تخصصی کتاب، برگزاری برنامه های متعدد کتابخوانی از جمله برنامه های ترویج فرهنگ کتابخوانی بوده است.

علی هاشمی ادامه داد: کتابخوانی دسته جمعی برای تشویق کودکان و نوجوانان، نشست هم اندیشی کتابها و برگزاری شعر آیینی جشنواره کتاب برنامه های پیش رو برای اجرایی کردن آن در هفته کتاب در نظر گرفته شدند.

وی ورود خیرین در حوزه ایجاد کتابخانه را ضروری دانست و تصریح کرد:در برخی از روستاهای استان بوشهر شاهد هستیم که هیچ کتابخانه ای وجود ندارد ما از خیرین و مسولین تقاضا داریم ورود کرده تا با اولویت بندی روستاهای بالای ۳۰۰۰ جمعیت را مجهز به کتابخانه کنیم.

محدودیت های شبانه روزی کردن کتابخانه ها را شرح داد: برای شبانه روزی کردن کتابخانه به نیروی کار مرد و گرفتن نگهبان ار ضروریات است که با توجه به کمبود منابع مالی چنین شرایطی را برای شبانه روزی کتابخانه ها نداریم.

وی آمارهای نهادی کتابخانه های استان را برشمرد و گفت: تعداد نسخه های کتاب ها ۳۱ هزار، عنوان های کتاب ۶۴۲ هزار، نسخه ها ۸۶۶۶ نسخه و تعداد کتابداران ۱۱۱ نفر می باشد.

هاشمی ادامه داد: ما می توانیم ۹۸ هزار نفر را عضو گیری کنیم در حالیکه تنها ۳۰ هزار نفر عضو داریم که بیشترین عضو گیری را دشتستان با آمار ۸۸۰۰ نفر و کمترین عضوگیری را عسلوبه با ۸۰۸ عضو به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی در آخر از دیوان محاسباتی تقدیر به عمل آورده و همچنین از شهرداری های خورموج، چغادک، خارگ، عالیشهر و عسلویه به دلیل پرداخت مرتب سهمیه خود قدردانی کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری دانشجو نیوز، تاریخ انتشار: سه شنبه 18 آبان 1395، کدخبر: 84478، www.daneshjonews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین