پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۲۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
حجت الاسلام وحیدی در یادداشتی، آورده است: در ادامه بررسی شخصیت حضرت رسول (ص) از منظر قرآن کریم به ترتیب نزول سوره‌ها به سوره جن می‌رسیم که بیانگر دیدار عده‌ای جنیان و شنیدن آیات قرآن کریم است، مطالب توحیدی نابی در این سوره کوتاه یافت می‌شود که قابل توجه فراوان است. آیه ۲۱ این سوره توصیفی از حضرت رسول دارد که مستمسک وهابی‌ها و سلفی‌ها شده و به تصور واهی آنها، پیامبر (ص) فاقد هرگونه قدرت و قوتی است و توسل به آن حضرت مفید نمی‌باشد.

شعار سال:آیه چنین است که خداوند می فرماید: قُلْ إِنِّی لَا أَمْلِکُ لَکُمْ ضَرًّا وَلَا رَشَدًا؛ ای پیامبر(ص) به آنها بگو من برای شما مالک هیچ ضرر و هدایتی نیستم، وهابی و سلفی ها توجه نکردند که این آیه در مقام نفی کمالات و قدرت های پیامبر(ص) نیست بلکه در مقام اثبات توحید حق تعالی و نفی هرگونه قدرت موازی با حق تعالی است.
 
و از همین قبیل است تمام آیاتی که در مقام نفی هرگونه قدرت و سلطه و یاوری غیر خداست. که وهابیت این آیات را دلیل بر ناتوانی اولیاء و انبیاء در کمک به دیگران می پندارند و به همین دلیل منکر شفاعت و توسل به بزرگان دین می باشند.
 
آیات فراوان دیگری داریم که بیانگر وظایف انبیا و خدمات آنهاست و وظیفه هدایت و تزکیه و تعلیم و نجات انسان ها را بر دوش آنها گذاشته و آنها را مجریان به حق دستورات حضرت حق معرفی می کند، که وهابی ها به این آیات بی توجه هستند و فقط همان چند آیه ای که در مقام اثبات توحید حق تعالی و نفی شرک است را مستمسک خود قرار دادند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا ، تاریخ انتشار:  31 شهریور1400، کدخبر: ، www.fa.shafaqna.com،1228901

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین