پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
شرکت اپل به درخواست مقام‌های چین، یک نرم‌افزار قرآنی را در این کشور از دسترس خارج و از فروشگاه خود حذف کرده است.
شعار سال: بر اساس یک گزارش جدید، یک برنامه محبوب قرآنی از فروشگاه چینی اپل به درخواست دولت چین حذف شده است.

حذف برنامه قرآن مجید (Quran Majeed) ابتدا توسط سایتی به نام Apple Censorship مورد توجه قرار گرفت؛ وب سایتی که برنامه‌ها را در App Store اپل در سراسر جهان نظارت می‌کند. این اپلیکیشن در سراسر جهان در فروشگاه App موجود است و نزدیک به ۱۵۰ هزار کاربر درباره آن نظر داده‌اند.

اپل اعلام کرد به درخواست مقامات چینی این برنامه را بنا به قانون ممنوعیت استفاده از متون دینی غیرقانونی حذف کرده است.

با این حال، مشخص نیست که این برنامه چه قانونی را در چین نقض کرده است. اپل می‌گوید بیش از ۳۵ میلیون مسلمان در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

نه دولت چین و نه اپل هیچ توضیحی درباره این اقدام ارائه ندادند.

اپل اعلام کرده است ما ملزم به رعایت قوانین محلی هستیم و گاهی مسائل پیچیده‌ای وجود دارد که ممکن است در مورد آن‌ها با دولت‌ها و سایر ذی‌نفعان اختلاف نظر داشته باشیم. با گفتگو و اعتقاد به قدرت مشارکت، ما سعی می‌کنیم راه حلی را پیدا کنیم که به بهترین شکل در خدمت کاربران باشد.

حزب کمونیست چین رسماً اسلام را به عنوان یک دین در این کشور به رسمیت می‌شناسد. با این حال، دولت این کشور به نقض حقوق بشر و حتی نسل‌کشی علیه قوم مسلمان اویغور در سین کیانگ متهم شده است.

بنیامین اسماعیل، مدیر سایت سانسور اپل (Apple Censorship) گفت: در حال حاضر اپل به دفتر سانسور پکن تبدیل شده است. آن‌ها باید کار درست را انجام دهند و سپس در مقابل واکنش دولت چین بایستند.
بسیاری معتقدند که حتی درآمد‌های هنگفتی که اپل در فروش خود در چین به دست می‌آورد، ارزش آن را ندارد که این شرکت ارزش‌های خود را کنار بگذارد، اما این مسئله به دلیل وابستگی این شرکت سازنده گوشی‌های آیفون به چین برای تولید محصولات خود بسیار پیچیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن، تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۰۰۵۱۶۵، iqna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین