پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در گفتاری با عنوان «زنجیر گناه» این گونه بیان داشته اند:گناه، غُل، زنجیر و سلسله‌ای است بر دوش ما، گردن ما و پای ما که ما را می‌بندد این را بعد از مرگ می‌فهمیم. این غل‌هایی که به گردن ماست همان عمل‌های ماست، وگرنه از آهن، غُلی نمی‌سازند بر گردن آدم بیندازند؛ عمل، غُل می‌شود.

شعار سال:حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در گفتاری با عنوان« زنجیر گناه» این گونه بیان داشته اند:
 
ما از چه راهی آزاد می ‌شویم، چه چیزی ما را در بند می ‌كند و ما می‌ خواهیم از چه آزاد بشویم؟ گناه، غُل، زنجیر و سلسله ‌ای است بر دوش ما، گردن ما و پای ما كه ما را می ‌بندد. در سوره مباركه یس آمده است: ما اغلالی بر گردن اینها انداختیم ﴿فَهُمْ مُقْمَحُونَ﴾. این گناهی كه ذات اقدس الهی از اینها مشاهده كرده است، باعث شد كه این گناه را خداوند به صورت غُل بر گردن اینها آویزان كرد كه اینها مُقمح هستند، سر به هوا‌ هستند و جایی را نمی ‌بینند.
 
چه زمانی ما می ‌فهمیم كه این غل و زنجیر در گردن ما بود و نمی ‌گذاشت ما آزاد بیندیشیم؟ این را بعد از مرگ می ‌فهمیم. وجود مبارك امام سجاد (سلام الله علیه) به خدا عرض می ‌كند «وَ صَارَتِ‏ الْأَعْمَالُ‏ قَلَائِدَ فِی الْأَعْنَاق» یعنی این غل هایی كه به گردن ماست همان عمل های ماست، وگرنه از آهن، غُلی نمی‌ سازند بر گردن آدم بیندازند؛ عمل، غُل می ‌شود.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا  ، تاریخ انتشار: 25 دی 1400، کدخبر: 1298668، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین