پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
پل سازی به سبک نوین بر سر راه ارتباطی بخش شاهیوند شهرستان چگنی به نحوی است که با بارش باران و ایجاد سیلاب این پل ها یکبار مصرف بوده و به سرعت تخریب می شوند.
شعارسال: چند سالی است که بارش باران و جاری شدن سیلاب موجب تخریب پل های راه ارتباطی روستاهای بخش شاهیوند شهرستان چگنی شده و ارتباط انها را با مرکز بخش قطع می کند.

دو سال قبل هنگامی که اولین سیلاب پل های راه ارتباطی روستاهای این بخش را تخریب کرد به جای پل های تخریب شده از ساخت پل هایی با سبک جدید در این شهرستان رونمایی شد که تا بحال در نوع خود منحصر به فرد است.

در این پلهای فوق سبک از مصالح ویژه ای همانند خاک استفاده شده که طریقه بکار بردن آن با تمام استحکامی که این پل ها دارند خود تحسین همگان را برانگیخته است.

باید بگوییم پل هایی با سبک نوین و امروزی که بتوان هر ساله چهره آنرا تغییر داد و با کمترین مصالح و کمترین زمان پلی درخور توجه ساخت.

از مزایای این پل ها می توان به یکبار مصرف بودن آنها اشاره کرد، این پلها به نحوی طراحی و ساخته می شوند که با هر بارندگی و جاری شدن سیلاب آثاری از آنها باقی نمانده و نیاز به احداث پلی جدید است.

البته این طرح یکبار مصرف بودن پل ها به این خاطر است که پل ها در نظر مردم کهنه و قدیمی نشوند و هر ساله مردم منطقه شاهد استقرار پل های جدید و در کمترین زمان بر سر راه ترددشان باشند.

این در حالی است که می توان این سبک پل سازی را در سایر نقاط کشور نیز گسترش داد تا مردم سایر نقاط کشور نیز شاهد این سبک نوین پل سازی باشند و از آن بهره مند شوند.

در این بین نباید فراموش کرد که این سبک پل سازی منحصر بفرد و نوین در شهرستانی نوپا برای اولین بار رونمایی شده است.

زیبایی این پل در اینجاست که لبخند تلخی بر چهره مسئولین می نشاند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خبر چگنی، تاریخ انتشار:سه شنبه 18 آبان 1395، کدخبر: ۹۵۶۲، www.khabarchegenee.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین