پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۹۶۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
شهرستان چادگان ۳۰ نیروی حق التدریسی دارد، که هنوز حقوق سه ماه نیمه اول سال ۹۵ و سه ماه نیمه دوم سال تحصیلی جدید را دریافت نکرده‌اند، ولی با این شرایط همچنان سر کلاس های درس حضور می یابند و بار کمبود نیروی انسانی را بر دوش گرفته اند تا کلاس های نظام تعلیم و تربیت شهرستان تعطیل نشود.

شعار سال: بیش از شش ماه از آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۶ می گذرد، در حالی که نیروهای حق التدریسی آموزش و پرورش چادگان هنوز حقوقی دریافت نکرده اند.

معلمانی که به عنوان حق التدریسی ها لقب گرفته اند، انتقادشان به چند روز تاخیری نیست، گلایه آنان به ماه ها تاخیر در پرداخت است، تأخیرهایی که شش ماه سال تحصیلی از آن می گذرد.

معلمان حق التدریس با حضور در مدارس، کمبود نیروی وزارت آموزش و پرورش را جبران می کنند و حقوق و مزایایی ندارند، آنان سال تحصیلی ۹۵-۹۶ را آغاز کرده اند تا دانش آموزان طعم بی معلمی و سردگمی را نچشند.

یکی از معلمان حق التدریس شهرستان چادگان به خبرنگار ما می گوید: از سال گذشته که سر کار رفتیم، تنهای یک بار، آن هم در اسفند ماه حقوق پنج ماه قبل را دادند و دیگر خبری از معوقات نیست، که ماهیانه ۶۵۰ هزار تومان حقوق برای ما رد می شود.

حضور بدون حقوق نیروهای حق التدریس در مدارس چادگان

یکی دیگر از نیروهای حق التدریسی که شش سال سابقه تدریس دارد گفت: سه سال مربی پیش دبستانی بودم و نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی الحاق یک تبصره به ماده۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش را تصویب کردند و فعالیت مربیان پیش دبستانی به صورت نیروی حق التدریسی شد.

وی تصریح کرد: حقوق ما ۶۵۰ هزار تومان است که با وقفه های طولانی پرداخت می شود و بیمه نیز به تعداد روزهایی که کار می کنیم حساب می شود.

این معلم پایه ابتدایی یکی از مدارس شهرستان با صراحت بیان کرد: با وجود آغاز سال تحصیلی جدید هنوز حقوق سه ماه و عیدی سال تحصیلی گذشته پرداخت نشده است و با این وجود بنده در هفته ۲۴ ساعت تدریس دارم .

وی با ابراز تاسف از شرایط موجود نیروی های حق التدریسی گفت: با سخت ترین شرایط و گذشت سال های زیاد تدریس در آموزش و پرورش، شرایط آزمون را به دلیل محدودیت های سنی و جنسیتی نداریم و آموزش وپرورش با وجود بلاتکلیفی ما، قصد برگزاری آزمون و گرفتن ۱۰ هزار نیروی جدید را دارد.

به هر طریق ممکن، نیروهای حق التدریس درحالی که حقوق سال تحصیلی گذشته را دریافت نکرده اند، با این شرایط همچنان سر کلاس های درس حضور می یابند و بار کمبود نیروی انسانی را بر دوش گرفته اند تا کلاس های نظام تعلیم و تربیت شهرستان تعطیل نشود.

شهرستان چادگان ۳۰ نیروی حق التدریسی دارد

احمد بیاتی مدیر آموزش و پرورش چادگان در این خصوص گفت: شهرستان چادگان ۳۰ نیروی حق التدریسی دارد، که این عزیزان سه ماه نیمه اول سال تحصیلی ۹۵ و سه ماه نیمه دوم را، هنوز حقوقی دریافت نکرده‌اند.

بیاتی تصریح کرد: پرداخت نشدن حقوق در اختیار شهرستان نیست، بلکه باید اعتبارات از سوی استان تأمین و پرداخت شود که با رایزنی‌های صورت گرفته، مقرر شد در اسرع وقت حقوق این عزیزان پرداخت شود.

وی با اشاره به معوقه‌های بازنشستگان اظهار کرد: معوقه‌های بازنشستگان چند روز گذشته پرداخت شد و از سوی استان اعلام کرده‌اند مراحل پرداخت حقوق معلمان حق التدریس نیز در شرف انجام است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری چادگان نا، تاریخ 13 دی 95، کد مطلب: 36702: www.chadeganna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
شما مسئولین که نمیفهمین شش ماه حقوق نگرفتن و کار کردن یعنی چه؟ ای کاش خدا به داد مردم برسه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
اون حقوق حداقلی رو هم از معلمین دریغ میکنید یعنی؟ چطوری با وجدانشون کنار میان؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
با 6 ماه حقوق نگرفتن چطوری میشه زندگی کرد واقعا؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
کی میتونه درک کنه که 6 ماه حقوق نگرفتن ینی چی؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین