پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
با گذری بر متن سنگ نوشتهٔ افتتاح میدان سپاه و تعمق در نوع ادبیات آن، چند سوال نقد گونه پیش می آید که در خور توجه شهردار عزیز و اعضای شورای شهر بندرترکمن است.

شعار سال: در آغاز مراتب تقدیر و سپاسمان را به محضر آقای شهردار، تقدیم نماییم که در عمر کوتاه مسئولیت خویش موجب تحرکات و ارائه خدمات و ایجاد تحولی در بخش های مختلف مدیریت شهر و شهرداری بندرترکمن شده اند. حداقل در این مقطع و برای این شهر، انتصاب های فامیلی (از نوع نسبی و سببی) پاسخ داد و منشأ خیر و آغاز سازندگی در بافت شهری گردید که بدین جهت خود را مدیون آقا دایی یعنی آقای استاندار می دانیم! اما بزرگ نمایی در باب کارهای انجام یافته یا اجرای برنامه های در دست تهیه نباید بطور اغراق آمیز، موجب شخصیت سازی و قهرمان پروری گردد؛ زیرا که با یک قیاس و احتساب ساده پی می بریم که در دوره های گذشتهٔ مدیریت شهرداران و شوراها بدلیل ضعف یا عدم نظارت دستگاه های متولی و تساهل یا تعمد و ناکاردانی آن مجموعه ها چه خسارت ها و هزینه های غیر قابل توجیه و عقب ماندگی هایی بر این شهر محروم و شهروندان عزیز تحمیل شده است که باید در جای خود آسیب شناسی شود و اگر کارها و خدماتی هم در زمان این شهردار جوان و جدید صورت گرفته است؛ در چارچوب وظایف و مسئولیت های ایشان است و با علم به اینکه ایشان به دلیل همان روابط فامیلی مورد اشارهٔ بالا از حمایت ها و توجهات ویژه برخوردارند؛ بنابراین کاری کارستان نکرده اند!؟ شورایی که هم اکنون با ایشان پیمان همدلی و همسویی بسته است تا دیروز عرصهٔ جبهه گیری ها و اختلافات شدید و بسترسازی برای سو استفاده ها و مشغول تقابل بی امان بین دو جبهه اکثریت و اقلیت شورا بوده اند و حالا به دلایل خاص و روابط صوری فی مابین ادعای همدلی و هماهنگی دارند!


با گذری بر متن سنگ نوشتهٔ افتتاح میدان سپاه ( سپاه پاسداران انقلاب اسلامی )و تعمق در نوع ادبیات آن، چند سوال نقد گونه پیش می آید که در خور توجه شهردار عزیز و اعضای شورای شهر بندرترکمن است. در متن مرقوم فرموده اید که به میمنت تقارن این مراسم افتتاحیه با بزرگداشت چهار هزار شهید استان گلستان و نیز در سال اقتصاد مقاومتی و با صرفه جویی هزینه ها و مدیریت بهینهٔ شهرداری در دیگر حوزه ها به انجام این کار بزرگ توفیق یافته اید. چقدر بجا و شایسته بود که در جریان این مراسم افتتاحیه و در راستای بزرگداشت مقام شهدا از شهید ابوعمار (حبیب الله افتخاریان) بنیانگذار و اولین فرماندهٔ شهید سپاه پاسداران بندرترکمن یاد می فرمودید؛ او از جملهٔ زهاد و مجاهدان عارف شب و روز و چریک پیر سالهای دفاع مقدس بود. از نکات دیگر آنکه در توصیف این حرکت و بنا آن را به اقتصاد مقاومتی حضرت آقا ارتباط داده اید؛ در حالی که شعار و فرمان آن بزرگوار فرمانی راهبردی برای نظام است و احداث این فلکه نمی تواند در شأن و مقام این اصل استراتژیک باشد و این حرکت نوعی بازی با الفاظ و کلمات است که منصفانه نیست!؟ راستی آنقدر در افتتاح این بنا عجله و شتاب داشتید که ظاهرٱ هفتهٔ مقدس وحدت و حادثهٔ بزرگ ولادت رسول گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) از دید و خاطر شما مخفول مانده است و در متن این سنگ نوشته بدان اشارتی نرفته است که به نظر می رسد نوعی نامهربانی و عدم واقع بینی و ادبیاتی بسیار ضعیف و نامناسب در این سنگ نوشته حک شده است؛ چه مناسب و بجا بود که حضرتعالی بجای درج نام خویش در ذیل این نوشتهٔ یادبود، نام شریف شهید ابوعمار به عنوان یادمان در این سنگ نوشته و برای سینهٔ تاریخ آیندگان حک می شد!!

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه عدالت خواهان، تاریخ 29 آذر 95 ، کد مطلب: 38577: www.nimnegahshiraz.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین