پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
در روستای علی آباد سرحدی بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد که شورای آن سه نفره خواهد بود حتی یک نفر از آقایان برای عضویت در شورای روستا ثبت نام نکرده است

شعار سال: رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: در یکی از روستاهای بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد استان هرمزگان همه ثبت نام کنندگان برای کاندیداتوری شورای اسلامی زنان هستند.

بهروز اکرمی اظهار داشت: در روستای علی آباد سرحدی بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد که شورای آن سه نفره خواهد بود حتی یک نفر از آقایان برای عضویت در شورای روستا ثبت نام نکرده است.

وی ادامه داد: تعداد ثبت نام کنندگان داوطلب زن در انتخابات پیش رو با تعداد587 نفر نسبت به دوره چهارم که 457نفر از زنان ثبت نام کردند افزایش 28 و 45 صدم درصدی داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان اضافه کرد: تعداد داوطلبان مردم از هشت هزار و 182 نفر در دوره چهارم به هشت هزار و 263 نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رسیده است.

وی اضافه کرد: در دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان برای 30 روستا شورای اسلامی تشکیل نشد در حالی که در این دوره تنها یک روستا، به دلیل کمبود داوطلب بدون شورای اسلامی خواهد بود.

اکرمی خاطر نشان کرد: در این دوره برای 38 شهر و یک هزار و 324 روستا شورای اسلامی تشکیل می‌ شود که نشان دهنده افزوده شدن 54 روستا به تعداد روستاهای دارای شوراهای اسلامی نسبت به دوره چهارم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان بیان کرد: در هر روستایی که دارای 20 خانوار یا 100 نفر جمعیت باشد شورای اسلامی تشکیل می‌ شود.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان در خصوص تخلف های انتخاباتی پیش از موعد مقرر قانونی در هر سه انتخابات پیش رو، اظهار داشت: فردی که در این مرحله تخلف می کند احتمال دارد در زمان برگزیده شدن قانون را زیر پا گذارد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص هیات اجرایی اظهار داشت: هیات اجرایی زیر نظر دولت نبوده و و اعضاء آنرا معتمدان محلی به ریاست فرماندار تشکیل می دهند.

اکرمی در جواب گفت: هنوز تعداد شُعب اخذ رای توسط هیات های اجرایی تعیین نشده ولی پیش بینی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی در خصوص حضور خبرنگاران پای صندوق های اخذ رأی برای پوشش رسانه ای این رویداد پاسخ داد: مانند دوره قبل میز رسانه در ستاد انتخابات هرمزگان تشکیل می‌شود و هماهنگی های لازم برای حضور خبرنگاران در شُعب انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان اضافه کرد: به فرمانداران تأکید شده هیچ چیز محرمانه ای از رسانه ها وجود ندارد و همه اطلاعات شفاف در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد.

در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود .

برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان هرمزگان یکهزار و 986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان 377 شعبه پیش بینی شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.

حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه ، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.

این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری ، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فیدوس، تاریخ 24 فروردین 96، کد مطلب: 38826: www.feydus.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین