پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
فرمانده سپاه گرگان با اشاره به حواشی جشنواره اقوام ، روز گرگان و برگزاری کنسرتها در گرگان گفت: این موارد باعث گلایه بسیجیان و خانواده های شهدا شده و ما هم فعلا توصیه به صبوری می کنیم اما صبر این مجموعه هم حدی دارد و ممکن است لبریز شود.

شعارسال: سرهنگ پاسدار سید علی مهاجر فرمانده سپاه گرگان ظهر امروز (دوشنبه 30 شهریور) در جمع خبرنگاران گلستان گفت : فضاسازی شهدا و ارزشها در شهرستان گرگان کمرنگ است در حالی که امروز ما وامدار شهدا هستیم .

مهاجر با بیان اینکه همین الان بروید توی شهر و فضاسازی هفته دفاع مقدس را ببینید ، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران ، اقوام و ادیان مختلف است ولی می بینیم که فقط این سپاه و بسیج هستند که کار فضاسازی هفته دفاع مقدس را به عهده دارند و بقیه سازمانه و نهادها از این وظیفه شانه خالی می کنند در حالی که با خون همین شهدا به مقام و منصب رسیده اند.

وی تصریح کرد: چطور برای کنسرتها و جشنواره اقوام که اتفاق بدی هم در آن افتاد این همه تبلیغات شد در حالیکه دیدیم با آلات موسیقی و در انظار عمومی بانوان رقصیدند و در فضای مجازی هم پخش شد و مطمئنا مسئولین استان باید پاسخگو باشند که چرا در این جشنواره بدیهیات دینی ما را زیر پا می گذارند.

فرمانده سپاه مرکز استان با اشاره به اینکه رقصیدن خانم ها و شکستن حریم ها چه توجیهی دارد خاطرنشان کرد: مرز این هنجارشکنی ها تا کجاست را نمی دانیم اما این اولین تذکر و اخطار ماست چون بسیجی ها و خانواده های ایثارگران گلایه مندند.

سید علی مهاجر اشاره کرد: بهترین اسمی که می توان روی معابر گذاشت نام شهداست و معلم جامعه ما شهدا هستند و اگر مسئولی سر جایی نشسته به واسطه خون شهداست و لذا نباید اجازه حرمت شکنی و گستاخی بدهد .

وی به وعده های مسئولان شهری در خصوص نامگذاری معابر و زیرگذرها بنام شهدا دادند اما عمل نکردند ، اشاره داشته و افزود: فعلا توصیه به صبوری می کنیم ولی صبر آنها هم حدی دارد و نگذارند صبر آنها لبریز شود.

وی یادآور شد: ان شاء الله مسئولین بیدار شوند و اگر این کوتاهی ها بنام آنهاست جبران کنند ، یعنی این روز گرگان بیشتر از هفته دفاع مقدس ارجحیت دارد که این همه تبلیغات و جشن هفتگی برای آن گرفتند . آیا تغییر نامی که در 20 شهریور صورت گرفت هویت ملی و اسلامی دارد ؟

مهاجر اضافه کرد: صبر مجموعه بسیج هم حدی دارد و مسئولان شهر گرگان نگذارند تفکرات بیماری چون پان گرگانیسم در شهر نفوذ کنند و این تفکر در برخی مجموعه ها رسوخ کند .

در باب معضلات فرهنگی به وجود آمده در شهر گرگان و بستن چشم مسئولین فرهنگی استانی و شهرستانی در مواجه با رواج فرهنگ نامتعارف غربی در شهر دارالمومنین گرگان گفت: اگر تا به حال پاسخی از مسئولین استانی و شهرستانی در این خصوص دریافت نشده است به علت این است که آنها به این موضوعات توجهی ندارند.

وی گفت: ما در بحث فرهنگ سازی و زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا در این شهرستان که مزین به دارالمومنین است به مسئولین امر مطالباتی داشته ایم اما متاسفانه برخی از مدیران این مطالبات را نادیده گرفته اند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان افزود: برخی از مدیران اجرایی استان و شهرستان، برای برپایی کنسرت و جشنواره اقوام و همچنین کوک کردن آلات موسیقی در این شهرستان تمام توان خود را می بندند که این چنین جشنواره هایی را در استان و گرگان به مرحله اجراء گذاشته شود و این امر تضاد مقابله با فرهنگ غرب گرایی است.

* در جشنواره اقوام ایران زمین، حرمت ها شکسته شد

مهاجر در ادامه در باب حواشی به وجود آمده در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در گرگان و رقصیدن زنان در بین مردان و آن هم در فضای باز که هزاران نفر از مردم در حال بازدید از این جشنواره هستند گفت: در این جشنواره حریم ها شکسته شده است و برای متولیان و مجریان این جشنواره بسیار متاسفم.

وی در ادامه با مطرح کردن سوالی از مسئولین استانی و شهرستانی در باب این رفتار ناپسند در این جشنواره گفت: چرا مسئولین فرهنگی و روحانی ما در استان در خصوص این حرمت شکنی در روز روشن حرفی به میان نمی آورند.

* رغبت مسئولین شهرستانی در ترویج فرهنگ غربی

فرمانده سپاه ناحیه گرگان افزود: در بسیاری از شهر ها و استانهای دیگر می بینید که مسئولین شهری و فرهنگی آنها با چه اشتیاقی در امر فرهنگ سازی شهدا و وصایای آنها قدم بر میدارند و به عنوان مثال در شهر تهران میبینید که از مترو و نام کوچه ها گرفته تا نام گذاری شهدا برای پروژه های خود، گوی سبقت را از یک دیگر می ربایند اما در شهر گرگان ماشین ترویج فرهنگ غربی سبقت فراوانی در این استان گرفته است.

* شهدا، معلم جامعه هستند

سرهنگ مهاجر گفت: معلم این جامعه شهدا هستند و بسیجیان و خانواده های معظم شهدا این این رفتار دوگانه مسئولین فرهنگی گلایه شدیدی دارند و بسیار در این باب با ما بسیار حرف ها گفته اند.

وی گفت: ما در باب عصبانیت این خانواده ها خویشتن داری و صبر را به آنها توصیه کرده ایم، اما مسئولین دلواپس فرهنگی این استان و شهرستان بدانند که هر صبری زمانی دارد و اگر کاسه صبر این خانواده ها لبریز شود نمیتوان جلوی خشم این خانواده ها و افراد جامعه بسیجی را گرفت.

* برخی از مدیران در ترویج فرهنگ شهدا گامی بر نمی دارند

فرمانده سپاه ناحیه گرگان تاکید کرد؛ متاسفانه برخی از مدیران و مسئولین استانی برای برگزاری جشنواره هایی این چنینی و برگزاری کنسرت ها در شهر گرگان فضا سازی های فراوانی را انجام می دهند اما متاسفانه در خصوص نشر و هویت فرهنگ شهدا و هویت شهدا و به خصوص هفته دفاع مقدس گامی بر نمی دارند.

* صبر انقلابی مجموعه بسیج حدی دارد

مهاجر افزود: مسئولین استانی و شهرستانی بدانند که صبر انقلابی مجموعه بسیج حدی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تفکر پانگرگانیسم در مسئولین شهرستانی ما رخنه کرده است گفت: برخی از مسئولین استانی و شهرستانی ما باور ندارند که دفاع مقدسی وجود نداشته است.

* ما میراث دار شهدا هستیم

فرمانده سپاه ناحیه گرگان تاکید کرد: ما فراموش نکنیم که میراث دار شهدا هستیم و باید فرهنگ دفاع مقدس را به مردم منتقل کنیم.

مهاجر گفت: ما باید بدانیم که جنگ نرمی وجود دارد و مسئولین بدانند که مردم ما، جزوء مردم عاشورا هستند. برخی ها می خواهند آمریکا و اسرائیل و برخی از کشور های استعمار گر را فرشته نجات خود و کشور بدانند ولی این دسته افراد بدانند این کشور ها همان کشور هایی هستند که حتی برای فروش سیم خاردار به کشور ما قدمی برنداشته و حتی گام های فراتر در خصوص ضربه زدن به کشور برداشته اند.

* تصور عدم وجود افراد انقلابی در گرگان اشتباه محض است

وی با بیان این مطلب که خدایی نکرده مسئولین ما با تفکرات سیاسی و جناحی جامعه ما را مدیریت نکنند گفت: تفکرات انقلابی در شهر ما وجود دارد و نمونه بارز آن را در مراسم تشیع پیکر ۱۳ شهید غواص به عینه دید و اگر برخی از همین افراد این تصور را دارند که افراد انقلابی در این شهر وجود ندارد باید بدانند که اشتباه بزرگی کرده اند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان در ادامه سخنان خود به مسئولین شهرستانی و استانی با بیان این مطلب که قرار ما در زمان انقلاب چه بوده است گفت: ما در اوایل انقلاب بنا داشتیم که دین و اسلام را در کشور بنا کنیم نه اینکه تیشه به ریشه دین و اسلام خود وارد کنیم. ما باید تفکرات خود را بر اساس دین و ولایت استوار کنیم که مورد حمایت مردم و خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان است.

با اندکی اضافات و تخلص بر گرفته از سایت عدالت گلستان : www.edalatgolestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین