پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مازندران در میان استان‌های هم‌جوار بیشترین متخصص انکولوژی را دارد.

شعار سال: «قاسم جان بابایی»، در مراسم تجلیل از پزشکان که در سالن مصباح پیامبر اعظم(ص) برگزار شد با بیان این‌که اگر هدف پزشک رضای خدا باشد همه فعالیت او عبادت است، اظهار کرد: بسیاری از پزشکان زمان خود را وقف خدمت به مردم کردند که این مسأله بسیار ارزشمند است.

وی با تأکید بر این‌که نباید قداست پزشکی خدشه‌دار شود، گفت: برخی از افراد به‌علت بی‌اطلاعی درصدد آسیب رساندن به قداست جامعه پزشکی هستند که این مسأله آسیب‌هایی را به مردم وارد می‌کند.

این مسئول به کمبود پزشک در بیمارستان اشاره کرد و گفت: پس از پایان طرح پزشکان می‌توانند به مراکز خصوصی بروند و مطب راه‌اندازی کنند که سبب شده با کمبود پزشک مواجه شویم.

جان بابایی با تأکید بر اخلاق‌مداری پزشکان، افزود: پزشکان علاوه‌ بر اقدامات درمانی باید به صحبت‌ها و مشکلات بیماران توجه کنند.

وی با بیان این‌که استان مازندران در میان استان‌های هم‌جوار بیشترین متخصص انکولوژی را دارد، گفت: در استان چهار متخصص انکولوژی وجود دارد که با فارغ‌التحصیلی دانشجویان شمار متخصصان افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: با افزایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته پزشکی این مشکلات برطرف می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که تعرفه دولتی به خصوصی نزدیک شود، گفت: در کشورهای دنیا تعرفه خصوصی 1.5 برابر تعرفه دولتی است در حالی که در کشور ما 4.5 برابر است.

«مردانشاهی»، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در سخنانی به اجرای طرح تحول سلامت در مازندران اشاره کرد و گفت: 3200 پزشک، 700 داروساز و 600 دندانپزشک در بیمارستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته حدود 70 پزشک به‌صورت تمام وقت فعال بودند، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در استان، این رقم به 300 نفر رسیده است.

مردانشاهی با اشاره به وجود مشکل در پرداخت به موقع حقوق پزشکان ادامه داد: با وجود همه مشکلات پزشکان، خدمت جامعه پزشکی یک ساعت متوقف نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این‌که با اجرای بسته تحول سلامت رضایت‌مندی مردم افزایش یافته است، یادآور شد: امروز برخی پزشکان یک سال حقوق خود را دریافت نکردند، اما ارائه خدمات کاهش نیافته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 3 شهریور 96، کدمطلب: 96060301328 ، www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین