پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴
عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به آغاز گمانه‌زنی‌ها در مورد جابه‌جایی استاندار مازندران، گفت: استاندار آینده مازندران برنامه بلند مدت برای توسعه استان داشته باشد.

شعار سال: سید علی ادیانی راد اظهار داشت: پس از انتخاب هیئت وزیران به طور طبیعی موج تغییر یا تثبیت استاندار در همه استان‌ها وجود دارد که مازندران نیز از این گمانه زنی‌ها مستثنی نیست.

وی افزود: از منظر تفکیک قوا و قانونی مجمع نمایندگان حق مداخله در انتخاب استاندار را ندارد بلکه تنها حق مشاوره داد که برخی نگاه‌ها مانند نخبگان سیاسی و یا مجمع نمایندگان نظر به تغییر و یا تثبیت نماینده عالی دولت در استان را می‌دهند.

ادیانی بیان کرد: وزرا به ویژه وزیر کشور باید نسبت به عملکرد خود در حوزه اختیارات و وظایف پاسخگو باشد که با انتخاب استاندار در چارچوب دین و انقلاب یعنی توانست از اختیارات خود به درستی استفاده کند.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی گفت: یک امر عقلایی و عرفی وجود دارد و آن اینکه معمولا قبل از انتخاب استاندار، وزیرکشور مشاوره‌هایی را از مجامع، گروه‌ها موثرین اثرگذار و مجمع نمایندگان هر استان دریافت می‌کند و از نگاه مشورتی آنان استفاده می‌کند.

وی افزود: آنچه در این میان اهمیت دارد و تجربه ادوار گذشته نشان داد وزرای کشور فردی را که می‌خواهند استاندار شود در کنار اسامی دیگر می آورند و پس از انتخاب گفته می‌شود که این فرد نیز در لیست مجمع نمایندگان بود و به امضای اعضا رسید که این امر خلاف شان مجمع نمایندگان است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شاخصه‌های یک استاندار آن است که مطابق هنجارهای ملی، دینی و انقلابی ما تعریف شده باشد و خط قرمزها را رعایت کند و در چارچوب آموزه‌های ارزشی جمهوری اسلامی ایران باشد و بارائه برنامه کوتاه مدت یک ساله و میان مدت منطبق با اسناد بالادستی در راستای توسعه استان گام بردارد و عملکرد استاندار باید هرساله ارزیابی شود.

ادیانی گفت: استاندار باید کارآمد و اجرایی و اهل ریسک باشد و زیرساخت‌های استان را ارتقا دهد و اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال مهم نبوده بلکه باید استاندار نیروی انقلاب باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 20 شهریور 96، کدمطلب: 1515559، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین