پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
مسئولان آبفا استان اصفهان می‌گویند فرسودگی شبکه فاضلاب باعث بلند شدن بوی تعفن فاضلاب در نقاطی از شهر شده است.
شعار سال: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دلیل بوی تعفن فاضلاب در نقاط جنوبی شهر را فرسودگی شبکه فاضلاب دانست. حسین غلامی دراین‌باره گفت: گلایه‌های مردمی از بوی تعفن فاضلاب در برخی از نقاط شهر اصفهان ازجمله خیابان آپادانا و خیابان میر به شرکت آب و فاضلاب استان گزارش‌شده است. وی افزود: در حوالی خیابان آپادانا و خیابان میر به دلیل عمر ۴۰ ساله لوله‌های فاضلاب‌ بوی تعفن ناشی از این فرسودگی سبب نارضایتی ساکنان شده است.

غلامی با اشاره به اینکه در این محدوده اقدام به بازسازی شبکه‌های لوله فاضلاب کردیم، ادامه داد: برای بازسازی هر کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب به‌طور تقریبی باید ۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که در حوالی خیابان پروین نیز گلایه‌های مردمی از بوی تعفن فاضلاب وجود دارد، گفت: در این محدوده سیستم فاضلابی وجود ندارد که دلیل بر این بوی تعفن باشد. وی با اشاره به اینکه عمر شبکه لوله‌گذاری فاضلاب در این محدوده بین
۱۵ تا ۲۰ سال است، ادامه داد: بعید می‌دانم که بوی تعفن ناشی از قدیمی بودن شبکه‌های لوله‌گذاری باشد.

غلامی گفت: در این مورد تنها گلایه‌های مردمی از حوالی بزرگمهر و جنوب اصفهان گزارش‌شده است. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این بوی تعفن فاضلاب‌ از عدم شستشوی فاضلاب‌ها نیز ناشی می‌شود، اظهار داشت: به‌طور طبیعی هر شش ماه تا یک سال یک‌بار باید شستشوی فاضلاب‌ها انجام گیرد که به‌طور تقریبی در تمام مناطق اصفهان این اقدام انجام می‌گیرد.

اما این فرسودگی چهل‌تا پنجاه‌ساله چند ماه پیش هم کار دست شبکه فاضلاب و آب‌رسانی شهر داد و خوردگی کلکتور فاضلاب چهارراه نظر به سمت نظر شرقی باعث قطعی آب چندساعته در این منطقه شد. مدیرعامل شرکت ابفا استان اصفهان پس از وقوع این حادثه با اذعان به فرسودگی شبکه فاضلاب شهر، گفت: در سال‌های اخیر نیز فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان حوادثی پی‌درپی دربر داشته که بارزترین آن‌ها حادثه شبکه فاضلاب خیابان‌های مشتاق ، نظر ، میر و چمران بوده است که به‌رغم گستردگی وقوع این حوادث با تلاش به‌موقع اکیپ حوادث آبفا در حین جاری بودن فاضلاب این حوادث در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار شدند. هاشم امینی همچنین بابیان اینکه پروژه ترمیم و بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان پروژه عظیمی است که برای اولین بار در کشور در دستور کار قرار گرفت خاطرنشان کرد: به‌منظور اجرای فاز اول آن بالغ‌بر هزار و هفتصد و هفتاد میلیارد ریال فاینانس خارجی تخصیص‌یافته است که مقرر گردید با بهره‌مندی از دانش روز و تکنولوژی نوین عملیاتی شود.

شبکه فاضلاب 3 هزار و 600 کیلومتری شهر اصفهان در سال 1344 اجرایی شد و اکنون پس از گذشت 50 سال حداقل نیمی از این شبکه نیاز به ترمیم و بازسازی دارد. بنا به گفته مسئولان آبفا استان اصفهان این بازسازی 3 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که قرار است هزار و هفتصد و هفتاد میلیارد تومان آن از طریق فاینانس خارجی تأمین شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت تابناک اصفهان، زمان انتشار  13 مهر  ۱۳۹۴ ،کد مطلب : 106053 www.tabnakesfahan.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین