پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۰۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
دیابت چشم را مبتلا می کند و فرد مبتلا به بیماری قند ممکن است به تدریج دچار کم بینایی شده و در نهایت ممکن است حتی بینایی خود را از دست بدهد. به همین منظور به همه این بیماران توصیه می شود بطور منظم و مرتب حتی اگر مشکل ظاهری در بینایی خود ندارند به پزشک متخصص چشم مراجعه کنند.

شعار سال: دیابت چشم را مبتلا می کند و فرد مبتلا به بیماری قند ممکن است به تدریج دچار کم بینایی شده و در نهایت ممکن است حتی بینایی خود را از دست بدهد. به همین منظور به همه این بیماران توصیه می شود بطور منظم و مرتب حتی اگر مشکل ظاهری در بینایی خود ندارند به پزشک متخصص چشم مراجعه کنند. ولی یک مطالعه جدید نشان داده که نمیتوان برای همه این افراد یک توصیه ثابت کرد و بسته به شدت بیماری باید نوع برخود متفاوت باشد.

به طور مثال مشخص شده که در افراد مبتلا به دیابت که در معاینه اولیه عروق خونی خوبی در شبکیه چشم داشته و قند خون آن ها هم تحت کنترل است معاینه بعدی می تواند بعد از چهار سال انجام شود و برعکس در کسانی که در معاینه اولیه مشکلاتی در عروق خونی شبکیه داشته اند و قند خون آن ها به خوبی کنترل نمی شود باید هر سه ماه یکبار به توسط چشم پزشک معاینه شوند.

به همه افراد که دیابت آن ها تازه تشخیص داده شده توصیه می شود پنج سال بعد از تشخیص حتما به توسط یک چشم پزشک معاینه شوند و پس از آن فاصله معاینات برحسب متغیرهای ذکر شده تعیین می شود.

نتایج تحقیق در این زمینه در مجله New England Journal of Medicine منتشر شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایران ارتوپد، تاریخ انتشار -، کد مطلب: -، www.iranorthoped.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین