پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
منطقه خلیج‌فارس، رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان گفت: این پدیده در بررسی‌های میدانی، دو روز گذشته در آب‌های بندرلنگه، جزیره قشم و جزیره هرمز دیده‌شده است.

شعارسال: بلوم جلبکی با رنگ سبز در آب‌های استان هرمزگان مشاهده شده است.

منطقه خلیج‌فارس، رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان گفت: این پدیده در بررسی‌های میدانی، دو روز گذشته در آب‌های بندرلنگه، جزیره قشم و جزیره هرمز دیده‌شده است.

محمد صدیق مرتضوی افزود: این شکوفایی و بلوم جلبکی از نوع نوکتی لوکا از گونه دینوفلاژله‌ها است که رنگ بخشی از دریا را سبز کرده است.

وی بابیان اینکه این پدیده هرسال در فصل سرد شکوفا می‌شود، اظهار کرد: نوکتی لوکا بومی منطقه و سرما دوست است که هم می‌تواند خود مولد غذا باشد و هم سایر ریز جلبک‌ها را تغذیه کند.

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان افزود: در سال گذشته نیز این شکوفایی جلبکی سبز در آب‌های استان مشاهده شد و هیچ‌گونه خسارت و مرگ‌ومیر آبزیان به همراه نداشته است.

مرتضوی با اشاره به اینکه این شکوفایی کوتاه‌مدت و موقتی است، خاطرنشان کرد: برای احتیاط کارگاه‌های تکثیر و پرورش آبزیان، صنایع مستقر در نوار ساحلی و آب‌شیرین‌کن‌ها اقدام‌های لازم برای پیشگیری از خسارت انجام دهند.

رئیس اداره پایش محیط‌زیست هرمزگان اضافه کرد: این شکوفایی پلانکتونی سمی نیست و هیچ خطر زیست‌محیطی ندارد.

علیرضا محوری افزود: این بلوم به رنگ سبز هرسال با سرد شدن هوا و پس از طوفان و گرد و خاک در آب‌های شمال خلیج‌فارس و دریای عمان شکوفا می‌شود.

وی اظهار کرد: بلوم جلبکی سبز تا وجود هوای سرد در استان باقی می‌ماند، اما به‌مرور تراکم آن‌ها کمتر می‌شود.

رئیس اداره پایش محیط‌زیست هرمزگان در پایان گفت: شکوفایی جلبکی‌ای به کشند تبدیل می‌شود که پایدار باشد و تراکم آن بیشتر شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19 آذر 1396، کدخبر: 47515، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین