سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پایان وعده امروز و فردای بازسازی مقبره الشعرای تبریز در دولت سیزدهم
به مناسبت روز گردشگری؛

پایان وعده امروز و فردای بازسازی مقبره الشعرای تبریز در دولت سیزدهم

به گفته مسئولان استان «مقبره‌الشعرای» تبریز به عنوان نمادی از عظمت فرهنگی، هنری و ادبی خطه آذربایجان در مسیر ساماندهی و بازسازی در حد شان و جایگاه ۴۰۰ شاعر و ادیب خفته در این مجموعه قرار گرفته و در سایه توجه دولت سیزدهم این روند با شتاب در حال انجام است.این مجموعه از مکان‌های ارزشمند و مهم گردشگری کهن شهر تبریز و منطقه و از غنی‌ترین یادمان‌های حوزه فرهنگ، هنر و ادب کشور است، آرامگاه شاعر پرآوازه و جهانی استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار و شاعران دیگری همچون اسدی طوسی، قطران تبریزی، مجیرالدین بیلقانی، خاقانی شیروانی، ظهیرالدین فارابی، شاپور نیشابوری، شمس الدین سجاسی، ذوالفقار شروانی، همام تبریزی، مغربی تبریزی، مانی شیرازی، لسانی شیرازی و شکیبی تبریزی است.
فسیل‌های زرافه و کرگدن در منطقه «آهق» مراغه شناسایی شد + فیلم
دیرینه‌شناس مقیم مراغه:

فسیل‌های زرافه و کرگدن در منطقه «آهق» مراغه شناسایی شد + فیلم

حفاری در منطقه «آهق» سازند مراغه که در مجاورت روستایی به همین نام قرار دارد، چندی قبل برای اولین‌بار کلید خورد و اکنون دیرینه‌شناسان و پژوهشگران به یک لایه فسیلی حاوی زرافه، کرگدن و فسیل‌های چندین گونه دیگر در این سایت دست یافته‌اند.
ادعای افتتاح یک پروژه ۲۰ ساله:

برنامه ریزی برای افتتاح راه‌آهن اردبیل- میانه با حضور رئیس‌جمهور در پائیز ۱۴۰۲ و بعد از ۲۰ سال؟

در نشست پیگیری و بررسی رفع موانع در تکمیل طرح ریلی میانه -اردبیل که به ریاست محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور و برخی مسئولان استان برگزار شد، محسن منصوری مدعی شد که طی ٢ ماه آینده با تزریق ٣٠٠ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه به این طرح، امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده، پاییز امسال این طرح با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد و مردم عزیز طعم شیرین این خدمت را حس کنند. راه‌آهن میانه - اردبیل یکی از طرح‌های ریلی در دست اجرای کشور است که با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور مراحل پایانی خود را طی می‌کند. گفتنی است:عملیات ساخت این طرح ریلی حدود ۲۰ سال پیش در کشور آغاز شده و مردم اردبیل نسبت به این طرح ملی مطالبه جدی دارند.
خط آهن بستان آباد مسافری است نه ترانزیتی + مانور تبلیغاتی و مبهم گویی ممنوع
۲۲ سال برای یک خط ریلی!

خط آهن بستان آباد مسافری است نه ترانزیتی + مانور تبلیغاتی و مبهم گویی ممنوع

علی ضیایی، مدیر اندیشکده حمل و نقل ایران مدعی است که هرچند محور ریلی غرب کشور دارای اهمیت بوده، ولی چنانچه بحث ترانزیت در نظر گرفته شود، کریدور شرق به غرب و کریدور شمال به جنوب باید در اولویت تقویت قرار گرفته و به تمرکز روی آن برای کشور به صرفه‌تر خواهد بود. پروژه بستان آباد هزینه سنگینی داشته و بدلیل مسافری بودن، صرفه اقتصادی ندارد. این خط ریلی یک خط مسافربری است و هنوز آماده حمل کالا نمی‌باشد. اجرای این خط ریلی ۲۲ سال طول کشیده و این همه زمان برای راه اندازی یک خط ریلی منطقی نیست. در حال حاضر نیز حدود ۲۷ کیلومتر از این خط ریلی باقی مانده که حدود ۴ همت (۳۰۰ میلیون دلار) هزینه دارد و این پول را دولت می‌تواند برای پروژه‌های اولویت دار تخصیص داده و کریدور‌هایی مهم نظیر کریدور شمال به جنوب که بستر‌های اقتصادی- سیاسی آن آماده است را می‌توان ارتقا داد؛ چین و اروپا از ایران عبور نمی‌کنند که برای کشور، کریدور تبریز - بستان آباد اولویت بالا داشته باشد.
چند دادند تا رئیس جمهور از افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان بازدید کنند؟
اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر؛

چند دادند تا رئیس جمهور از افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان بازدید کنند؟

مردم باید بدانند که امروزه افتتاح برخی از پروژه‌ها و حضور برخی مقامات برای خودش بازار و دلال‌های خاص دارد. مقاماتی که بعضا خودشان هم در جریان هیچ پشت پرده‌ای نبوده و صرفا در روند انجام این برنامه، مجبور به بازدید می‌شوند. از مدیران شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان می‌پرسیم که ایا از روند دلالی احتمالی و پشت پرده منجر به حضور رئیس جمهور اطلاع دارند یا اینکه واقعا رئیس جمهور بنا بر اهمیت این پروزه حضور پیدا کرده اند؟ از اقای رئیسی می‌پرسیم که پروژه مهمتری از این خط تولید ۳۰۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۵۰۰ نفره در آذربایجان شرقی وجود نداشت؟ از امام جمعه محترم تبریز و استاد خودمان می‌پرسیم که استاد عزیزی که بر ما حق مسلم داشته و داری، انتظار ما بسیار بیشتر از آنچیزی است که اتفاق افتاده. شما که حداقل بر استان اشرافیت لازم را دارید چرا؟ آقای رئیسی، لطفا مدیریت بحران، مدیریت شهری و استانداری را در خصوص گسل تبریز سرخط کنید. قصد تشویش نداشته و نداریم، اما خطر را حس می‌کنیم. سری به محله‌های فقیرنشین تبریز می‌زدید برادر. از بازاریان متعهد تبریز، وضعیت اقتصاد را جویا می‌شدید و با یک خداقوت، مردم را دلشاد می‌کردید.
هشت ساعته شدن مسیر ریلی تهران تبریز با بهره برداری از راه‌آهن بستان آباد- تبریز
خیراله خادمی :

هشت ساعته شدن مسیر ریلی تهران تبریز با بهره برداری از راه‌آهن بستان آباد- تبریز

خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور ضمن بازدید از راه‌آهن بستان آباد- تبریز گفت: این پروژه به عنوان اولین مسیر ریلی در سال جاری افتتاح می‌شود و مسافت تبریز تا تهران را به هشت ساعت می‌رساند. با بهره‌برداری از این پروژه تحول ریلی در بخش مسافری استان آذربایجان شرقی ایجاد خواهد شد و بسیاری از مسافران جاده را به سمت ناوگان ریلی جذب می‌کند چراکه با این پروژه ریلی ۱۱۴ کیلومتر مسافت و ۴ ساعت زمان مسیر کوتاه می‌شود و به این ترتیب مسافت تهران تا تبریز به حدود ۸ ساعت می‌رسد.
شش ریشتری‌هایی که زمین را لرزاندند و دل‌ها را سوزاندند + هشدار برای تبریز
تکرار تلخ حادثه زلزله؛

شش ریشتری‌هایی که زمین را لرزاندند و دل‌ها را سوزاندند + هشدار برای تبریز

زلزله ۵.۹ ریشتری خوی، بهانه‌ای شد برای مرور زلزله‌های مهیب بالای شش ریشتر و مهیب کشور در ۶۰ سال اخیر. شش ریشتری‌هایی که زمین را بشکلی طوفانی لرزاندند و جان انسان‌ها را، چون برگ خزان از درخت زندگی جدا کردند. نگاه عاطفی و فنی به داستان زلزله‌های شدید یک بحث است و آمادگی مواجه و مدیریت بحران، بحثی دیگر. هرچند که نمی‌توان اقدام به پیش بینی دقیق زلزله کرد، اما رفتار شناسی گسل تبریز و جنبش‌های گاه و بیگاه ان، ما را می‌ترساند. زندگی جاری است و قصد تشویش وجود ندارد، اما آمادگی احتمالی برای بحران احتمالی در تبریز، شرط عقل می‌باشد. متن زیر، مروری گذرا بر شدیدترین زلزله‌های کشور دارد.
۱۸۳ میلیون تن ظرفیت مس ارس بلاتکلیف مانده است
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس:

۱۸۳ میلیون تن ظرفیت مس ارس بلاتکلیف مانده است

مجید کیانی، مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، گفت: در بحث واحد‌های صنعتی در کل مناطق آزاد با مشکلات اساسی مواجه هستیم، ۱۸۳ میلیون تن ظرفیت مس منطقه آزاد ارس تخمین زده شده، اما متاسفانه به دلیل مشکلات زیست محیطی چندین سال است بلاتکلیف مانده، در حالی که با یک مطالعه و بررسی تخصصی می‌توانیم از این مجتمع بهره برداری کنیم و آسیبی هم به محیط زیست وارد نشود.
آغاز طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری آذربایجان‌شرقی در سال 1401
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:

آغاز طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری آذربایجان‌شرقی در سال 1401

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح آمارگیری از معادن درحال بهره‌برداری آغاز شده و تا ۱۷ مهر ماه امسال ادامه می‌یابد.
۱۰ سال تاخیر برای افتتاح سد شهید مدنی
لزوم تامین اعتبار کافی!

۱۰ سال تاخیر برای افتتاح سد شهید مدنی

۱۰ سال از افتتاح سد شهید مدنی می‌گذرد، اما همچنان این پروژه تشنه اعتبار بوده و آبگیری و تکمیل آن نیازمند تامین اعتبار کافی است.
لزوم سرعت بخشی به احیای معادن شهرستان هریس
محمدی تاکید کرد:

لزوم سرعت بخشی به احیای معادن شهرستان هریس

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در مورد معادن شهرستان هریس گفت: احیای معادن نیز در این شهرستان باید سرعت بیشتری پیدا کند تا از منافع این معادن اهالی از باب تعهد اجتماعی معادن بهره‌مند شوند و مشکل بیکاری نیز مرتفع شود.
شهرک صنعتی - تخصصی مس آذربایجان توان ایجاد تحول در منطقه را دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌شرقی:

شهرک صنعتی - تخصصی مس آذربایجان توان ایجاد تحول در منطقه را دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهرک صنعتی ورزقان به رغم گذشت چندین سال از راه‌اندازی آن، پیشرفت چندانی نداشته است، گفت: شهرک صنعتی تخصصی مس فرصت مطلوبی است که می‌تواند در قالب توسعه شهرک ورزقان در سال‌های آینده در توسعه منطقه نقش ایفا کند.
امام جمعه تبریز:من از بی توجهی دستگاه‌های نظارتی گله مندم، این بی سر و سامانی در بازار تا کِی؟
نمازجمعه تبریز؛

امام جمعه تبریز:من از بی توجهی دستگاه‌های نظارتی گله مندم، این بی سر و سامانی در بازار تا کِی؟

امام جمعه تبریز بیان کرد: من چند روز پیش از مغازه‌ها بازدید کردم. به میوه فروش رفتم و قیمت‌ها را دیدم، آقایان دستگاه نظارتی کجایید؟ این بی سر و سامانی در بازار تا کِی؟ در آستانه ماه رمضان و عید هستیم، به بازار رسیدگی کنید. من از بی توجهی دستگاه‌های نظارتی گله مندم.
شهردار مراغه با قید فوریت پاسخ دهید
در پی تخریب مغازه یک ناتوان جسمی:

شهردار مراغه با قید فوریت پاسخ دهید

ویدئویی در فضای مجازی در حال پخش بوده که در آن ادعا شده که ماموران شهرداری مراغه، به‌سبب پرداخت نکردن عوارض و بابت آن‌چه نداشتن سند نامیده‌اند، مغازه کوچک این مرد معلول را ویران کرده و او این‌چنین بر سر و روی‌اش می‌کوبد. اگر این خبر راست بوده و توجیه منطقی و قانون پسند و اخلاقی در خصوص فعل ماموران شهرداری وجود نداشته باشد، می‌دانیم وظایف حرفه‌ای مان در خصوص شهرداری مراغه و جناب شهردار چیست. منتظر دریافت توضیحات و روشنگری هستیم.
نظرات و گلایه ها
پرطرفدارترین