پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
لیلی اورنگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۲ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۵۸ تن کالا به ارزش بیش از ۱۳۲ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.
شعارسال: ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز ‌گفت: ‌ ارزش صادرات استان در سال گذشته با افزایش ٦٨ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ به ۱۳۲ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال ‌رسید .
 
لیلی اورنگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۲ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۵۸ تن کالا به ارزش بیش از ۱۳۲ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است. 

وی خاطرنشان کرد: این میزان صادرات در مقایسه با سال ۹۷  از لحاظ ارزش  ۶۸ درصد و از حیث وزن ۱۹ درصد افزایش نشان می دهد.

اورنگی گفت:  سال گذشته در بین گمرکات استان آذربایجان شرقی، گمرک تبریز بیشترین سهم صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی استان آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: سال ۱۳۹۸ بیش از ۵۱۳ هزار و ۱۳۹ تن کالا به ارزش بیش از ۴۸ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال از طریق گمرکات استان به کشور وارد و ترخیص شده است.

اورنگی اظهار داشت : این میزان واردات در مقایسه با سال ۱۳۹۷ از حیث ارزش دلاری ۶۳ درصد و از نظر وزنی ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۱ هزار و ۸۶۰ تن کالا به ارزش ۹۹۷ میلیارد ریال به صورت صادرات چمدانی از گمرکات استان صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از نظر وزنی ۱۴ درصد و از لحاظ ارزشی ۸۶ درصد افزایش داشته است.

ناظرگمرکات آذربایجان شرقی افزود: سال گذشته میزان ترانزیت خارجی مبداء(ورودی) ۵۱۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و۲۳۰ میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۱ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳ درصد افزایش داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۸۰۰ هزار تن  کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۷۶ میلیون دلار از گمرکات استان ترانزیت خارجی از مقصد(خروجی) انجام شد که به لحاظ  وزن ۱۲ درصد و به لحاظ ارزشی نیز ۲۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی افزود : درآمد وصولی گمرکات استان در طول سال گذشته ۶ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال ۹۷ در حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به موقعیت راهبردی و ژئوپلتیک استان در حوزه تجارت فرامرزی خاطرنشان کرد: گمرکات استان از لحاظ دارا بودن دو گمرک فعال مرزی در همسایگی با دو کشور خارجی ارمنستان و جمهوری خودمختار و تنها مسیر ارتباط زمینی کشور با اتحادیه اوراسیا  از جایگاه مهم و حساسی در تجارت خارجی کشور برخوردار است. 

وی همچنین یادآوری کرد: گمرکات استان  به لحاظ قرار گرفتن در قطب صنعتی کشور همواره نقش قابل ملاحظه ای در رونق تولید صنایع استان داشته است و از گمرکات پیشرو در ارائه رویه‌های نوین تشریفات گمرکی و مکانیزاسیون بوده‌ است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی به تسهیلات و اقدامات مهم گمرکات استان برای حمایت از تولید و صادرات اشاره کرد و گفت: گمرکات استان در راستای سیاست‌های گمرک ایران تسهیلات گوناگونی برای فعالان تولیدی و تجاری به‌ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در نظر گرفته است و طی شیوه‌نامه‌ای ضوابط برخورداری فعالان مجاز اقتصادی واجد شرایط از این تسهیلات را به فعلان اقتصادی استان اعلام شده است.

ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی از جمله تسهیلات ۱۸ گانه گمرک به فعالان اقتصادی مجاز (AEO) را ترخیص کالا خارج از سطح سه (مسیر قرمز)، پذیرش ضمانت‌نامه بانکی حداکثر یکساله برای ترخیص قطعی ماده ۶ قانون امور گمرکی، پذیرش ضمانت‌نامه بانکی برای ترخیص قطعی و سایر رویه‌های ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی، استفاده از تسهیلات ماده ۵۷ آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی، استفاده از تضمین بیمه‌ای برای صادرات، استفاده کامل از تسهیلات بسته حمایت از تولید، استفاده کامل از تسهیلات بسته حمایت از صادرات، تخفیف در هزینه خدمات انجام امور گمرکی، موضوع بند الف ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی (حداکثر تا سقف ۵۰ درصد)، استفاده از حداقل تضمین در کلیه مواردی که در قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی به تضمین اشاره شده است، رسیدگی به پرونده اختلافات گمرکی فعالان اقتصادی مجاز به‌صورت فوری و خارج از نوبت در کمیسیون‌های پیگیری به اختلافات گمرکی عنوان کرد.

اورنگی ارائه مجوز ایجاد انبار اختصاصی، انجام فرآیند استرداد، مطابق با تسهیلات پیش‌بینی شده در بسته حمایت از تولید با اخذ تعهد، نگهداری بخشی از کالا به‌عنوان وثیقه خارج از نوبت مطابق تسهیلات پیش‌بینی شده در بسته حمایت از تولید با اخد تعهد را از دیگر موارد تسهیلات ۱۸ گانه دانست.
 
وی همچنین استفاده از تسهیلات ماده ۴۲ قانون امور گمرکی، استفاده از تسهیلات موضوع استاندارد ۳۲-۳ کنوانسیون تجدیدنظر شده کیوتو، استفاده از تسهیلات ماده ۶ قانون امور گمرکی کالای متعلق به وزارتخانه‌ها و موسسه های دولتی با تعهد مسئولان مالی سازمان و اشخاص با اخذ ضمانت‌نامه بانکی با حداکثر سقف یکساله، رسیدگی خارج از نوبت اظهارنامه با توجه به ضرایب تعیین شده و ضریب اهمیت زمانی سطح دو در سامانه جامع امور گمرکی، پذیرش و تسهیل ورود موقت برای صادرکنندگان را جزو تسهیلات ۱۸ گانه گمرک اعلام کرد.

                       
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  ایرنا  ،تاریخ انتشار:  24 فروردین    1399،کدخبر  :   83747977،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین