پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
استاندار خوزستان گفت: نفت در توسعه ایران و به تبع خوزستان نقش بی بدیل و کم نظیری دارد؛ همچنین نفت بدون خوزستان جایگاهی در کشور نخواهد داشت و البته خوزستان برای حرکت خودش به نفت نیاز دارد.

شعار سال: غلامرضا شریعتی در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت حفاری که پیش از ظهر امروز یکشنبه سوم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان در اهواز برگزار شد؛ اظهار کرد: وضعیت اقتصاد کشور بر همه روشن است؛ اکنون بیش از 90 درصد درآمد کشور صرف هزینه های جاری می شود و میزان اعتبارات عمرانی در کشور کمتر از 25 درصد و با تخصیص شاید بین 10 تا 12 درصد باشد و از این بابت شرایط کشور برای ایجاد زیرساخت ها یا جهش خیلی مناسب نیست.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید ظرفیت اقتصاد ایران را بزرگ تر کند، ادامه داد: اگر بخواهیم میزان بیکاری را در همین سطح فعلی حفظ باید سالانه 950هزار اشتغالزایی داشته باشیم. اگر بخواهیم وضعیت را کمی بهبود دهیم باید یک میلیون و 170 هزار نفر اشتغالزایی داشته باشیم که ظرفیت اقتصادی ایران ایجاد 650 تا 700 هزار اشتغالزایی را دارد.

شریعتی گفت: تولید نفت در کشور چهار میلیون بشکه است که حدودا یک میلیون و 600 هزار بشکه آن مصرف داخلی و 2.4 میلیون بشکه آن صادرات می شود؛ صنعت نفت و مخازن نفتی این ظرفیت را دارند که میزان تولید را به شش میلیون بشکه برسانند.

وی تاکید کرد: به سختی و با زحمات بیشتر حتی ظرفیت تولید هشت میلیون بشکه هم برای صنعت نفت ایران متصور و امکان پذیر است.

استاندار خوزستان گفت: این ظرفیت وجود دارد که صنعت نفت نقش بیشتری ایفا و بعد از چند سال با همین سیاست های صحیح ظرفیت های نفتی افزایش و توسعه بالاتری را برای کشور رقم بزند.

وی با بیان اینکه توسعه خوزستان با نفت گره خورده و توسعه نفت هم به رشد خوزستان وابسته است، گفت: نفت در توسعه ایران و به تبع خوزستان نقش بی بدیل و کم نظیری دارد؛ همچنین نفت بدون خوزستان جایگاهی در کشور نخواهد داشت و البته خوزستان برای حرکت خودش به نفت نیاز دارد.

شریعتی با اشاره به اینکه زمان رقابت فرارسیده و شرکت ها باید چابک سازی کنند چون آنچه بهترین است انتخاب خواهند شد، گفت: قبول داریم که شرکت های بین المللی این دوره ها را گذرانده و حمایت شده اند ولی در عین حال باید بپذیریم که در مسیر رقابت و مطابق ترین تکنولوژی های با محیط زیست تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 3 دی 96، کد مطلب: 653744: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین