پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
مدیر امور منابع آب شهرستان‌های گنبدکاووس و مینودشت گفت: ۲۰۰۰ چاه غیرمجاز در شهرستان گنبدکاووس شناسایی شد.

شعارسال: مدیر امور منابع آب شهرستان‌های گنبدکاووس و مینودشت گفت: ۲۰۰۰ چاه غیرمجاز در شهرستان گنبدکاووس شناسایی شد.

حسین قنبری صبح امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در سال‌های گذشته خشکسالی‌های مفرط در حوزه شهرستان داشتیم و اگر بارندگی اخیر در آبان ماه نبود, متاسفانه مشکلات در کشت محصولات داشتیم و اگر این روند ادامه یابد, قطعا در سال آینده با مشکلات جدی آب مواجه خواهیم بود.

مدیر امور منابع آب مینودشت و گنبدکاووس افزود: در حال حاضر, 6 هزار حلقه چاه آب در حوزه شهرستان گنبدکاووس وجود دارد که 2 هزار حلقه آن غیرمجاز است و در سال جاری برخورد جدی با حفر چاه‌های غیرمجاز داشتیم.

قنبری تصریح کرد: طرح تعادل‌بخشی منابع آب در جهت مدیریت مشارکت آب, به همراه اطلاع‌رسانی, آموزش و فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب و مدیریت صحیح در کشور در حال اجرا است.

مدیر امور منابع آب مینودشت و گنبدکاووس تاکید کرد: در این طرح, روی همه چاه‌های آب مجاز, کنترل هوشمند نصب خواهد شد و در صورت استفاده غیرمجاز و بی‌رویه آب‌های زیرزمینی, این چاه مسدود خواهد شد.

قنبری یادآور شد: با توجه به اینکه 65 درصد سوخت مصرفی کشاورزان در تابستان برنامه‌ریزی و به آن‌ها داده می‌شود, و از طرفی در تابستان به علت وجود اراضی خشک و گرما موجود در نوار مرزی کشتی صورت نمی‌گیرد, پیشنهاد می‌شود, این سوخت در فصول سرد سال برای کشت این اراضی داده شود.

مدیر امور منابع آب مینودشت و گنبدکاووس گفت: در سال گذشته, سد گلستان, 12 میلیون متر مکعب آب داشت که امسال به 3 میلیون متر مکعب کاهش یافته,همچنین سد بوستان از مقدار آب 12 میلیون مترمکعب به 2 میلیون متر مکعب کاهش یافته است و سد وشگمیر که بیشترین حق‌آبه را در منطقه دارد و تعهدات بالا به اراضی پایین دست دارد, متاسفانه تنها 3 میلیون متر مکعب آب دارد.

قنبری اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه آب منطقه‌ای, تامین آب شرب روستایی و شهری است و در همین راستا, منبع 50 هزار متر مکعبی در مینودشت در حال احداث است که این منبع بزرگترین منبع موجود در منطقه خواهد بود و با احداث آن, آب شهرهای گنبدکاووس, مینودشت, گالیکش و نوار مرزی از طریق سد نرماب و توسط این منبع تامین خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 دی 1396، کدخبر: 1616733، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
دریته که برای بعضی از خشکسالی ها نمیشه کاری کرد ولی ایران به خاطر کم توجهی ها و بی مبالاتی ه که به این روز داره میفته!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین