پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کیفیت هوای اصفهان بدنبال افزایش غلظت آلاینده ها در چهار روز اخیر، امروز (شنبه) در وضعیت ناسالم برای عموم قرار گرفت.

شعار سال: میانگین شاخص کیفی هوای این کلان شهر بنابر اعلام ایستگاه های مراقبت دائم بر حسب شاخص کیفی هوا امروز عدد 152 (AQI) را نشان می دهد.

غلظت آلاینده ها در ایستگاه خیابان استانداری 164، میدان احمد آباد 158، بزرگراه خرازی 154، بلوار دانشگاه 152، چهار باغ خواجو 151، خیابان پروین 148 و خیابان رودکی 141 (AQI) اعلام شده است.

همچنین کیفیت هوا در شهرهای خمینی شهر146، مبارکه 104، کاشان 100 و سجزی 68 (AQI) در شرایط ناسالم برای عموم گزارش شده است.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از0 تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس،151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

کارشناسان بهداشتی در این شرایط توصیه می کنند که هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری شود.

به کلیه شهروندان توصیه می شود تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کرده و سفرهای غیر ضروری در سطح شهر را حذف کنند.

به بیماران قلبی، تنفسی و مبتلایان به آسم توصیه می شود در فضاهای باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کرده و در منزل استراحت کنند.

ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می دهد و به این منظور به شهروندان توصیه می شود حتی المقدور کودکان را در منزل نگه دارند و درها و پنجره ها را بسته نگاه دارند.

به عموم شهروندان توصیه می شود به اندازه کافی آب بنوشید تا با شست و شوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار بر روی استان در دو روز آینده است.

بر این اساس طی امروز و فردا در اکثر مناطق استان آسمان به صورت صاف تا کمی ابری،گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی و صنعتی استان همراه با افزایش آلاینده های جوی پیش بینی می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 23دی 96، کدمطلب:82793902، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین