پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
هوای اصفهان با وجود جریان حداقلی آب در زاینده‌رود همچنان ناسالم است.مدت‌هاست مردم اصفهان حسرت داشتن هوای «پاک» را می‌خورند، گویا قرار نیست به این زودی‌ها آسمان این شهر آبی شود، نفس کشیدن در هوایی ناسالم برای مردم شهر عادی شده و حتی جاری بودن آب باریکه زاینده‌رود نتوانسته این زخم تازه را التیام بخشد.

شعار سال: ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا برای نهمین بار در تابستان وضعیت «ناسالم» کیفیت هوای این شهر هشدار می‌دهند.

مدت‌هاست مردم اصفهان حسرت داشتن هوای «پاک» را می‌خورند، گویا قرار نیست به این زودی‌ها آسمان این شهر آبی شود، نفس کشیدن در هوایی ناسالم برای مردم شهر عادی شده و حتی جاری بودن آب باریکه زاینده‌رود نتوانسته این زخم تازه را التیام بخشد.

شاخص در ایستگاه احمدآباد بعد از دو روزی که اعدادی کمتر از 150 را نشان می‌داد مجدداً در وضعیت «ناسالم برای عموم» قرار گرفت و سایر ایستگاه‌های سطح شهر نیز وضعیت را «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کردند که در این میان وضعیت در ایستگاه رودکی با عدد 124 از بقیه بهتر است.

شهرهای مجاور اصفهان نیز وضعیت چندان بهتری ندارند و فقط هوای شهر مبارکه با عدد 97 با کمی فاصله از دیگران سالم است.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار،ازونو ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر وذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر)را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نشان می‌دهد.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 16 تیر 98، کد خبر: 13980416000185، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین