پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت:تداوم جریان زاینده رود در روزهای آینده منوط به تصمیم شورای هماهنگی حوضه آبریز این رودخانه خواهد بود.

شعارسال: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت:تداوم جریان زاینده رود در روزهای آینده منوط به تصمیم شورای هماهنگی حوضه آبریز این رودخانه خواهد بود.

حسن ساسانی معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: حجم آب ذخیره شده در زاینده رود طی مدت متوسط بلند مدت (دوره ۴۴ ساله) ۷۵۹ میلیون متر ثبت شده و نشان می‌دهد که در مقایسه‌های بلند مدت، وضعیت منابع آبی در این منطقه مطلوب نیست.

او ادامه داد: میزان فعلی ذخیره سد زاینده رود ۶۷ درصد از میزان متوسط بلند مدت است و امیدواریم بارش‌های موثر پاییز و زمستان بتواند حجم قابل قبولی را به مخزن بیافزاید.

ساسانی اضافه کرد: هم اکنون مقدار ورودی به سد زاینده رود ۱۸ و خروجی از آن ۸۵ متر مکعب بر ثانیه است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به بارش‌های مطلوب در سال آبی قبلی (مهر ۹۷ تا مهر ۹۸) تصریح کرد: پارسال در چنین روز‌هایی ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد وجود داشت و بارش‌های زمستان پارسال و بهار امسال کمک کرد که حجم ذخیره شده از حالت بحرانی خارج شود.

ساسانی تاکیدکرد: در سال آبی گذشته ۲ هزار و ۱۴۴ میلی متر در سرشاخه‌های زاینده رود بارش ثبت شد، این مقدار در مقایسه با دوره زمانی بلند مدت (۴۴ ساله) افزایش داشت، اما بر خلاف تصور عمومی نتوانست خشکسالی بیش از ۲ دهه در استان اصفهان را جبران کند.

او ادامه داد: تداوم جریان زاینده رود روز‌های آینده منوط به تصمیم شورای هماهنگی حوضه آبریز این رودخانه خواهد بود.

معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه اتمام تابستان و آغاز فصل پاییز را نباید پایانی برای مصرف بهینه آب تصور کرد، گفت: مصرف درست و بهینه مایه حیات در بخَش‌های آشامیدنی و بهداشت، صنعت و کشاورزی یک نیاز ضروری و جدی در منطقه مرکزی ایران و این استان محسوب می‌شود و حتی در ماه‌های سرد پاییز و زمستان نیز اهمیت دارد.

زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زرد کوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.

سد زاینده رود به عنوان یکی از اصلی‌ترین سد‌های مرکز کشور و تامین کننده آب شرب، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران، در سال ۱۳۴۹ با ظرفیت ۱.۴ میلیارد مترمکعب بهره برداری شد، این سد قوسی شکل در۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار2 مهر 98 ، کد خبر :7080696 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
خواهش میکنم زاینده رود رو قطع نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین