پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۸۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۲
سال های سال است که مقرر و مصوب شده تا طرح بارنامه الکترونیک در کشور اجرایی شود. بر اساس این طرح، از یکطرف شاهد رصد مستمر وضعیت ناوگان حمل و نقل باری کشور خواهیم بود و از طرف دیگر، ضابطه مند کردن ارایه خدمات حمایتی از آنها مقدور و میسر می شود. این در شرایطی است که ایران بدلایلی چند بشدت وابسته به حمل و نقل جاده ای بوده و سایر روش های حمل و نقل بار یعنی هوایی، دریایی، ریلی و ترکیبی، از گستردگی و استقبال چندانی برخوردار نیستند. اما چرا طرحی به این اندازه مهم و در این حال، سهل الاجرا ، با قصور و اهمال های صورت پذیرفته اجرایی نشد و با اولین نشانگان افزایش قیمت گازوئیل ، شاهد تشدید نارضایتی ها و اعتصابات شدیم؟ تا کی باید اجازه داد که تقصیرات مدیریتی در دستگاه های اجرایی باعث و بانی تبدیل چالش های عادی به مشکلات امنیتی شود؟در چنین شرایطی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، زحمت کشیده اند و از راه اندازی سیستم بارنامه آنلاین از اول تیرماه سال جاری خبر داده اند؟!

شعارسال: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از راه اندازی سیستم بارنامه آنلاین از اول تیرماه سال جاری خبر داد.

اعتصابات کامیون داران ، ناشی از گرانی سوخت یا تقصیر و اهمال مسئولان  اجرای طرح بارنامه الکترونیک؟ + وقتی به سادگی چالش های عادی را امنیتی می کنیم

جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با حضور علی امیری معاون حمل و نقل، مدیران انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو این کمیته برگزار و بر هم افزایی بیش از پیش برای تسهیل در تردد زائران و سفر‌های اربعین تأکید شد.

علی امیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این جلسه اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین طی روال هرساله برای این ایام دستورالعمل و اقداماتی صادر می‌کند و استان‌ها نیز به تبع موظف به اجرای آن هستند، اما در این بین باید با هم افزایی و هماهنگی بیشتر هم برای اجرای بهتر مقررات تلاش کنیم و هم باید مشکلاتی که هر ساله ممکن است رخ دهد شناسایی، بررسی و رفع کنیم.

وی از راه اندازی سیستم صدور بارنامه آنلاین از اول تیرماه سال جاری خبر داد تا مشکل تأمین سوخت کامیون‌های باری به ویژه در سفر‌های مرزی برطرف شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به دیگر چالش‌های این بخش از جمله تأمین لاستیک، روغن و لوازم یدکی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در حوزه لوازم مصرفی مانند لاستیک، تولیدکنندگان به اندازه نیاز بازار عرضه نمی‌کنند و سازمان راهداری نیز اختیاری در این زمینه ندارد؛ اما هر تصمیمی که در ستاد‌های مرکزی و استانی تصویب شود، ما آماده اجرای آن هستیم.

امیری تأکید کرد که وظیفه اصلی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین، پیگیری مصوبات ستاد مرکزی وزارت کشور و ستاد استانی است و اضافه کرد: اگر مشکلاتی در زمینه سوخت، روغن یا لاستیک وجود دارد، می‌توانیم آن‌ها را در ستاد اربعین استان مطرح و برای حل و فصل آن اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: این طرح در صورت اجرای موفق، می‌تواند بخشی از چالش‌های حمل ونقل جاده‌ای را کاهش دهد، اما همچنان مسائلی مانند کمبود لوازم یدکی و لاستیک نیازمند توجه جدی‌تر مسئولان است.

بازدید دوره‌ای و نظارتی مشترک با پلیس راه از ناوگان حمل و نقل، پیگیری سوخت ناوگان در مسیر رفت و برگشت، بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، نظارت مستمر بر جای نمایی مواکب در مسیر و تأکید بر رعایت حریم ایمنی راه ها، خط کشی محور‌های مواصلاتی منتهی به مسیر‌های اربعین و... از مصوبات این جلسه بود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از تین نیوز، تاریخ انتشار: 2خرداد1404، کدخبر:297879، www.tinn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین