پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
ادعا شده است که مسیر احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تابش، از رفسنجان تا مشهد است و از سه استان کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی با طول 948 کیلومتر عبور کرده و سوخت موردنیاز شرق و شمال شرق کشور را تامین می‌کند.لازم به توضیح است که اطلاعات بیان شده در خصوص این خط لوله با توضیحات ارایه شده در 25 دی ماه 1400 در خصوص امضا قرارداد این خط لوله فرق دارد. روشنگری در خصوص این خط لوله، مسلما مورد درخواست افکار عمومی است. شیوه بازپرداخت بدهی ، میزان سود ، نوع تضامین قانونی و مواردی همانند ، برای تامین اعتبار این خط لوله به هیچ وجه مشخص نشده است.

شعار سال: محمد زیار مدیرعامل هلدینگ انرژی‌گستر سینا در تشریح جزئیاتی از سند امضا شده در سفر اخیر وزیر نفت به کشور روسیه به منظور همکاری مشترک در اجرای خط لوله موسوم به تابش (تامین انرژی بازار شرق) اظهار کرد، این سند همکاری، در اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه میان «هلدینگ انرژی گستر سینا» و شرکت دولتی «پرومسی ریوایمپورت» به امضا رسید و بر اساس توافقات صورت گرفته در این سند همکاری، خط لوله تابش توسط این دو مجموعه احداث می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ انرژی‌گستر سینا ادامه داد، بر اساس مذاکرات مشترک قرار است این خط لوله ۹۴۸ کیلومتری از رفسنجان تا مشهد به همراه دو تلمبه‌خانه و سه پایانه به صورت EPC+F با همکاری مشترک هلدینگ انرژی گستر سینا و شرکت روسی اجرا شود. مدت اجرای این پروژه چهار سال است و مقرر شده روس‌ها تأمین منابع مالی این پروژه را بر عهده گیرند و «طراحی، تامین تجهیزات و اجرا» نیز توسط شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان انجام شود. زیار خاطرنشان کرد که با بهره‌برداری از این خط لوله، امکان انتقال فرآورده‌های نفتی با ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه در روز ممکن می‌شود.
تأمین پایدار سوخت مورد نیاز شرق و شمال شرق کشور، کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های حمل، تسهیل صادرات فرآورده به کشورهای همجوار، کوتاه شدن مسیر انتقال فرآورده و استفاده از خط لوله به عنوان جایگزین حمل و نقل جاده‌ای از دیگر اهداف اجرای پروژه خط لوله تابش است. براساس این گزارش قرار است، به منظور انجام مذاکرات نهایی برای انعقاد قرارداد این پروژه، روس‌ها طی هفته جاری به ایران سفر می‌کنند.

لازم به توضیح است که خبرگزاری ها در تاریخ شنبه ۲۵ دی‌ماه 1400 ، خبر از مراسم امضاء قرارداد تامین مالی خطوط لوله انتقال فرآورده نفتی در مسیر رفسنجان، بیرجند، تربت حیدریه و مشهد مابین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و یکی از بانک‌ها با حضور وزیر نفت داده بودند.

همکاری مشترک بنیاد مستضعفان با روسیه در اجرای خط لوله تابش

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین